Voorjaarstak

Alle Brabanders krijgen het advies om thuis te blijven, of je nu wél of niet gegrepen bent door het Corona virus. En tja... wat doe je dan op zondag als je geen familiebezoekjes af kunt leggen en nergens naar toe kunt? Dan ga je toch lekker aan de knutsel?


Op het blog van Craft Sensations vond ik een leuk kipje. Die is wel erg leuk om na te maken. Bedankt voor de inspiratie Sandra Huiskes 😉 

Ik maakte er ook een paar paaseieren bij. Uit gedessineerd papier sneed ik een aantal eieren. Door ze dubbel te vouwen en daarna aan elkaar te plakken, krijg je een leuk 3D eitje. Lintje eraan en ze zijn klaar om op te hangen.


Het dessinpapier komt uit een blok van CRAFTsensations. De randen kleurde ik met een donkergeel Te Gek Krijtje.



Een wit organzalintje maakte ik lichtgeel. Dit kan heel makkelijk door met een tissue (met een heel klein beetje geurloze terpentine) over je krijtje te wrijven en daarna over het lintje.


Uit de kronkelwilg in mijn tuin liet ik mijn man twee takken knippen. (Ik had dit natuurlijk best zelf gekund, maar hij is net iets langer dan ik en heeft geen trap nodig haha). De eieren in de tak gehangen, paar houten haasjes en wat cadeaulintsliertjes erbij. 


Het kipje mag er op de vensterbank bij. Ik vond hem eigenlijk wel een beetje zielig alleen, dus heb er ook maar een kuikentje bij gemaakt.

Brengen jullie je huis ook in voorjaarsstemming?

groetjes en houdoe, Petra

challenges:
Challenge #327 Lente - dutch card lovers
Challenge Easter - the sisterhood of crafters
Challenge #37 stippen - 2 sisters on the blog

Reacties

  1. So clever! I love the 3D eggs and the way you displayed them. The chick cards are amazing - the chlk colored edges make them even better. Thanks for joining us at The Sisterhood of Crafters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had deze ook gezien Petra gaaf gedaan en mooi die takken.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er gezellig uit.
    Mooi gemaakt.
    Bedankt voor het meedoen met onze challenge.
    Groetjes Nicolette DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerd. Crea hoor. Groetjes, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat super leuk Petra.
    Ik zag de kip ook bij Craft Sensations. De tak ziet er gezellig uit en de kip staat mooi in de vensterbank met haar kuiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige kaart, erg leuk! Dank je wel voor je deelname aan onze DCL challenge, Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Petra
    Ha wat een gezelligheid die eitjes zo leuk in de voorjaarstakken en het kippetje met kuiken vind ik zo schattig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW aren't you the clever one! These are AWESOME! Thanks so much for joining in the fun at our Sisterhood of Crafters challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.

    Darlene
    SISTERHOOD OF CRAFTERS
    DAR’S CRAFTY CREATIONS
    Please stop in for a visit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk, dank je wel voor je deelname aan onze challenge.
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kipjes, heel leuk idee!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke vrolijke lentecreatie Petra, schattig ook met dat kuikentje erbij.
    Dank je wel voor je deelname aan DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellig lief setje kippetjes en de eitjes ook .
    Fijne woensdag ….grtjs Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat superleuk Petra! Deze vrolijke kippetjes zorgen voor het echte lentegevoel! Bedankt voor het meedoen met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg leuk Petra! Daar wordt je helemaal vrolijk van! Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46