Muis in waterlelie

"Oh wat lig ik hier toch heerlijk te dobberen... en het water is zo prachtig helder, ik zie zelfs mijn eigen spiegelbeeld !"


Gerrie vroeg me eens een keer hoe ik stempels in spiegelbeeld afdruk. Dat doe ik zo:


De muis heb ik eerst op mijn witte kaartje gestempeld en één keer op gele maskertape. De gele uitgeknipt en over de afdruk op het witte kaartje geplakt. De muis op een stukje mica gestempeld, het mica omgedraaid en op mijn witte kaartje gelegd. Omdat je er doorheen kunt kijken, kun je precies zien waar je je mica neer moet leggen. Voorzichtig over het mica gewreven. Als je het mica weghaalt, zie je een afdruk van de stempel in spiegelbeeld. Hij is niet zo haarscherp als een rechtstreekse afdruk, maar dat hoeft ook niet, je spiegelbeeld in het water is nooit superstrak.


Daarna heb ik met Te Gekke Krijtjes de achtergrond gekleurd. Voor de lange waterplanten gebruikte ik stencil Ocean - planten van CraftEmotions. De kleine plantjes komen van de stempellap Blooming van StudioLight, ik stempelde ze met Memento Cottage Ivy.


Zijn ze niet schattig, die kleine te gekke muisjes? Ze waren eerst van plan om dit weekend naar Nijkerk af te reizen, maar daar zien ze toch maar van af. Wil je zo'n schattig muisje bij jou op je hobbytafel? Je kunt ze bestellen in de webshop van Te Gek!, dan vertrekken ze zo van het magazijn in Hardinxveld naar jou thuis!

groetjes en houdoe, Petra

challenges:
Challenge 10 March - Through the craft room door
Challenge #115 - Lemon shortbread challenge

Reacties

  1. Hoi hoi Petra
    Ah wat schattig dit muizekaartje, bedankt voor de duidelijke stempeltip!
    Jammer voor jullie dat de beurs in Nijkerk niet doorgaat!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wow, wat een superleuk kaartje! En wat handig je tip!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig kaartje! Heel mooi het stempeltje en prachtig gedaan zijn weerkaatsing! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart, Petra. Dank voor je uitleg over het spiegelen! Handig zo, met mica!
    Tja, jammer, dat de beurs is afgelast, een rustig weekend voor jou.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Really beautiful card and your colouring is amazing as ever.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Bedankt voor de tip voor spiegelbeeld stempelen.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh geweldig zeg en wat een handige tip om in spiegelbeeld te stempelen.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je voor de uitleg. Wat ontzettend leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig en lief kaartje,
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een superschattig kaartje handig tip om in spiegelbeeld te stempelen
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel gaaf geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super leuke kaart, heel mooie kleurtjes.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46