Review Zest-it spons

Voor het inkleuren van stempelafdrukken gebruik ik bijna altijd alleen mijn potloden. Door meerdere dunne lagen over elkaar aan te brengen, krijg je een mooi eindresultaat. Dit kost echter wel veel tijd. Ik vind dat heel ontspannend om te doen en vind het niet erg dat ik er heel lang over doe voordat mijn plaatje af is. Heb je niet zoveel geduld of vind je het mengen maar moeilijk, dan kun je ervoor kiezen om je kleurwerk met pencilblend uit te wrijven.


Als je bijvoorbeeld met de Minabella potloden kleurt, kun je je kleurwerk uitwrijven met een doezelaar en een beetje reukloze terpentine. Je kunt ook kiezen voor de Zest-it pencilblend. Dit werkt hetzelfde als de reukloze terpentine, maar deze ruikt naar citrus en is iets beter voor mens en milieu.

Nu heeft Zest-it iets nieuws: de blending spons. Dit is een spons in een potje. De spons is verzadigd met pencilblend. Als je deze spons gebruikt, hoef je nooit meer bang te zijn dat je per ongeluk je flesje omgooit en de hele inhoud over je bureau belandt. Of nog erger: over je mooi ingekleurde stempelafdruk 😳


Tijd om deze blending spons eens te testen. Ik heb een muis aan een ballon één keer gestempeld op WaterArt papier en één keer op een correspondentiekaartje.


Met een geel potlood heb ik de helft van de ballon gekleurd. Gewoon zacht over het papier gewreven, één dun laagje en het hoeft er niet persé heel netjes uit te zien.


Daarna met een oranje potlood een dun laagje over de helft van het gele gedeelte gekleurd.


Ik houd de doezelaar even in de spons. Je ziet dan het puntje donkerder (= nat) worden.


Daarna ga ik met ronddraaiende bewegingen over mijn kleurwerk. De kleuren lopen nu mooi in elkaar over.


Als je iets fellere kleuren wilt, kleur je nog eens een laagje geel en daarna een laagje oranje. En weer zacht blenden met de doezelaar. Ik merk tijdens het blenden niet echt verschil tussen het WaterArt papier (rechts) of het correspondentiekaartje (links). Wel heb ik het idee dat de kleuren op het WaterArt papier iets feller overkomen na het tweede kleurlaagje.


Met een sjabloon kleurde ik met Te Gekke Krijtjes een wolkenachtergrondje. Onderaan met een groen krijtje en potloden een grasveldje gemaakt. Nog een geinige tekststempel erop, wat glitterlijm op de ballon en ik heb een leuk klein cadeaukaartje.

Oh ja... mocht de spons na verloop van tijd een beetje droog worden, dan kun je hem weer een beetje bevochtigen door wat pencilblend uit het flesje in het potje te gieten. Maar ik weet nog niet hoe lang je met de spons kan doen, want ik heb hem nu al een tijdje staan, maar hij is nog steeds niet uitgedroogd 😀. Het werkt trouwens ook met de Faber-Castell Polychromos en de Derwent Coloursoft potloden.

groetjes en houdoe, Petra


Reacties

  1. Dat is inderdaad een goeie oplossing. Ik ben soms ook zo onhandig met de potjes....
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuke tip en mooie kaartjes Petra!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha daar is het review, bedankt Petra!
    Het effect is inderdaad mooi, zelf heb ik de FC potloden en die blenden erg goed vind ik dus daar gebruik ik nooit vloeistof bij, maar bij de Coloursoft van Derwent vind ik het wel handig....
    Dat sponsje werkt dus goed en is inderdaad handig, dekseltje eraf en hup blenden maar, geen geknoei...
    Je kaartjes zijn weer prachtig!
    Nogmaals bedankt voor de tips!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de review. Dit is dus zeker iets om naar uit te kijken.
    Grtz
    Janette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel handig! Dank je wel voor de review.
    Deze ga ik zeker aanschaffen. Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46