Magic 1 van 6 - meisje

Onlangs kreeg ik van Inge twee Harry Potter stempellappen toegestuurd. Er staan heel leuke stempels op, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met Harry Potter. De boeken en de films zijn niet echt mijn ding 😏. Toch ben ik met de stempels aan de slag gegaan en wil je laten zien dat je niet altijd een Harry Potter scène op je kaartje hoeft te stempelen. Deze sets zijn óók op een andere manier leuk te gebruiken.
 

Toen het onlangs zo ontzettend warm was, heb ik in mijn tuin heerlijk zitten kleuren. Lekker op het gras, onder de schaduw van een grote boom. Later, toen de temperatuur iets behaaglijker werd in mijn hobbyhok, heb ik er kaartjes mee gemaakt.


Het meisje heb ik na het kleuren gemaskerd. Daarna een ovaal sjabloon op de kaart gelegd en met een tissue lichtblauwe krijt rondom het ovaal gewreven. Vervolgens een aantal spetters rondom gespat. Dit kun je doen door met een pipet een beetje Zest-it in het kuiltje van een krijtje te druppelen en met een kwastje goed los te roeren. Er ontstaat dan een verfpapje waarmee je met een kwastje op je kaart kunt spatten.
 
Wat heb ik gebruikt:
Kleurpotloden: Minabella 
Te Gekke Krijtjes: lichtblauw, aqua, kobaltblauw en goud.
Embossingpoeder: Wow! Metallic Gold Rich
 
Bij deze kaart besloot ik met hele lichte inkt te stempelen. Dat geeft een totaal ander effect aan je kaart. Ik wilde er verder niet teveel poespas omheen doen en emboste daarom alleen een lijntje rondom de kaart.
 
Wat heb ik gebruikt:
Stempel meisje: You are Magical
Stempel toverswirl: Always believe in Magic
Kleurpotloden: Minabella 
Stempelinkt meisje: Distress Ink Antique Linen
Stempelinkt tekst: Versafine Imperial Purple 
Stempelinkt toverswirl: Memento Cantaloupe 
 
 
Bij deze versie stempelde ik het meisje op lichtgroen karton. Met groene krijtjes kleurde ik rondom het meisje. Ik matte dit op zilverkleurig karton en op een zwarte kaart.

Wat heb ik gebruikt:
Kleurpotloden: Minabella 
Te Gekke Krijtjes: geelgroengroen en donkergroen
Embossingpoeder: Wow! White Twinkle

Drie keer hetzelfde meisje, maar toch drie verschillende kaarten. Ik vind het erg leuk om zo met kleuren te variëren. Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden. Hebben jullie nog ideeën? Laat je kaarten gerust zien op de Facebookpagina van Te Gek!, vinden we leuk !

groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Drie mooie kaartjes Petra. Leuk om zo verschillend uit te werken.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gaaf, Petra! Echt heel verschillend! En wat een leuke stempels. Ik ben wel een Harry Potter fan. Maar ja, zou ik veel kaartjes ermee versturen? :-)
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!!!!
    Super om te zien dat je met 1 stempel 3 totaal verschillende kaarten kan maken.
    Ik ben ook Fan van Harry Potter. Heb alle films en boeken. Ook ben ik in London naar de Harry Potter studio geweest, is heel gaaf!
    Waar ik ook fan van ben is je inkleur werk,love it!
    Fijne dag verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, stuk voor stuk, ieder kaartje op zijn eigen is een juweeltje.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi resultaat, Petra!
    Het is magisch zoals je hetzelfde meisje hebt omgekleurd tot 3 persoontjes!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk zo 3 verschillende kaartjes! Mooi gemaakt.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sjonge, knap dat je er zelfs 3 kaartjes mee maakte. En alle drie zijn ze geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaartjes Petra, heel gaaf dat ze alle drie toch weer heel anders zijn geworden! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ze zijn mooi en gave kleurtjes heb je gebruikt Petra.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46