Kerstkaart op donderdag week 52

Ken je Martin Gijzemijter? Hij schrijft leuke gedichtjes van slechts 4 regels. Soms zijn ze ontroerend, soms lachwekkend, soms opbeurend en soms troostvol. Toen ik dit mooie gedichtje van hem las, dacht ik meteen "dat is een mooie tekst voor een kerstkaartje voor mijn collega die dit jaar zijn vrouw verloor". Al zijn teksten zijn verkrijgbaar op kaarten, maar ook op mokken, kalenders en in boeken, kijk >hier< maar eens op zijn site.


Eerst heb ik de tekst op lichtblauw karton geprint. Daarna ben ik vanaf de buitenranden gaan kleuren met Te Gekke Krijtjes. Ik heb hiervoor donkeraqua (te gekke kleuren doos) en donkergroen, olijf en kobaltblauw (pasteldoos) gebruikt. Ik weet niet van welk merk de stempels van de dennentakjes zijn, want ze zaten in een stempelverrassingszak die ik ooit eens bij Creafine kocht. Ze zijn gestempeld met Memento Bamboo Leaves en Northern Pine. Hier en daar een paar rode hobbydotstickertjes tussen de takken geplakt.


Voor deze variant kleurde ik op lichtgroen karton met groen (basisdoos), donkergroen en olijf (pasteldoos) en stempelde met Memento Olive Grove en Cottage Ivy.


Dit was een beetje aquakleurig karton en hierbij heb ik gekleurd met donkergroen en olijf (pasteldoos) en lichtgroen (te gekke kleuren). En weer gestempeld met Memento Olive Grove en Cottage Ivy.

Kaarten kopen doe ik nooit, want ik vind het veel te leuk om ze zelf te maken. Maar de credits voor deze mooie tekst gaan natuurlijk wel naar Martin Gijzemijter. Martin bedankt voor alle mooie dingen die je maakt en schrijft, ik geniet er enorm van!

groetjes en houdoe, Petra

Challenges:
Elke donderdag een kerstkaart - 52 weeks to Christmas
Challenge #26 - Christmas kickstart challenge
Challenge 469 - Crafty hazelnuts christmas challenge


Reacties

  1. Hoi hoi Petra
    Wat een mooie kaarten maskte je weer, met behulp van Martin Gijzemijter!
    Ik ben gelijk even gaan kijken op zijn site, woow wat een mooie teksten
    Met deze kerstkaart zal je collega heel blij zijn!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! Een fijne dag gewenst, groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaartjes en een hele mooie tekst!
    Nog een gezellige 2e kerstdag, groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tekst inderdaad! En heel mooie kaarten mee gemaakt!
    Groetjes en fijne dagen nog,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker een prachtig tekst en ontroerend ook! Je denkt gelijk aan de personen die je zelf mist rond deze tijden! Heel mooi gemaakt! Bedankt voor je bijdrage aan 52 WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig gedichtje voor je collega. Het zijn schitterende kaarten geworden!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontroerende tekst om aan je collega te sturen. Dit zijn altijd moeilijke dagen en dan is het fijn als er iemand met je meeleeft, dat heb je super gedaan.
    Jij ook nog een fijne tweede kerstdag, lieve groetjes, Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie tekst en je hebt er prachtige kaarten mee gemaakt ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een hele mooie ontroerende tekst en je hebt er een prachtige kaart mee gemaakt Petra.
    Fijne dag nog.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Petra,

    Wat zat ik met mijn dagen in de war.. KKT gisteren helemaal vergeten en vandaag goedgemaakt... Vandaag zit ik hier nog kerstkaarten te schrijven, moest ook nog gebeuren...

    Jouw kaart voor het KKT deze maand is wel super mooi en ook jouw kerstkaart van vandaag is super mooi! Dankjewel voor de site, het zijn super leuke tekstjes...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een schitterende kaart!
    Gezellig dat je er weer bij bent deze week.
    Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig gedicht. En heel erg mooi verwerkt op de kaart. Ik ga zeker de website even bezoeken.
    Dank je wel voor je reactie op mijn eerste kleurpoging bij Kit and Clowder op facebook, ik blijf oefenen šŸ˜‰
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind het een hele mooie kaart met een prachtige tekst! Ik ga zeker eens op de site kijken!
    Nog een fijne 2de kerstdag
    Suzan DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gewoon prachtig !
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig met deze geweldige tekst!
    Groeten Ineke
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kaart en tekst, ik heb zijn naam opgeschreven en ga eens kijken. Dank je wel. Groetjes, nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful cards, petra. Love how you framed the poem. Thanks for playing at The Christmas Kickstart Challenge, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kerstkaart heb je gemaakt, zo mooi gedaan. Bedankt dat je mee doet bij 52 WTC. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wonderful card! Thanks for playing along with us at Crafty Hazelnut's Christmas Challenge. Good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kaarten heb je gemaskt Petra. De achtergronden zijn prachtgie en een mooie text. Jij ook de allerbeste wensen voor 2020 met weer veel creativiteit. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zĆ³ leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46