Test Minabella op Distress

Onlangs stelde Caroline me de vraag: "kun je de Minabella kleurpotloden in combinatie met Distress inkt gebruiken?". Dat is een goeie vraag, ik heb dat eigenlijk nog nooit geprobeerd. Dat ga ik eens testen.


Op een klein kaartje aquarelpapier bracht ik 3 kleuren aan: Distress Ink Scattered Straw, Wild Honey en Twisted Citron.


Op een tweede kaartje gebruikte ik de kleuren Tumbled Glass, Evergreen Bough en Shaded Lilac.


Met goud embossingpoeder stempelde ik bloemen van de stempellap Blooming van Studio Light.


Daarna kleurde ik de bloemen in met de Minabella potloden, óver de Distress ondergrond. Dit ging prima. Door een aantal lagen over elkaar te kleuren, krijgen de bloemen een mooie, diepe kleur.


Op het andere kaartje stempelde ik een tak van Breathe in, breathe out van Create a Smile. Deze keer koos ik ervoor om het kleurwerk met Zest-It en een doezelaar uit te wrijven. Was benieuwd of dat ging lukken, de Distress is immers op waterbasis en de Zest-It op terpentine basis... maar ook dat ging prima. De Zest-It gaf geen reactie met de Distress ondergrond. 


Nog een tekst van Te Gek! er op en hier en daar een stempeltje Bits & Pieces van CREAlies op de achtergrond. 

Conclusie: De Minabella kleurpotloden werken uitstekend op een achtergrond gekleurd met de Te Gekke Krijtjes. Werk je liever met inkt? Ze werken ook prima samen met Distress Ink. 

Heb je nou ook een vraag over de Te Gekke Krijtjes of de Minabella potloden? Stel ze gerust, misschien kan ik je een antwoord geven. Je kunt je vraag naar me mailen of stel je vraag op de Facebook pagina van Te Gek! 

Groetjes en houdoe, Petra 


Reacties

  1. Wat een leuk expiriment en met een mooi resultaat. Fijn dat je met potloden gewoon o er distressinkt kunt, ga ik zeker ook eens een keertje proberen.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel dat je dit voor mij hebt willen testen. Fijn om te weten dat het ook over distress inkt gebruikt kan worden en zelfs met terpentine. Het kleurwerk is weer heel mooi.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je die test hebt gedaan Petra!
    met prachtig resultaat trouwens
    ik denk dat je met alle kleurpotloden kunt werken op distress inkten
    mooi stempels en mooie kleurtjes!
    liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. woooow Petra wat een schitterende kaartje met die mooie achtergrond en daarop prachtig ingekleurde bloemen erop...het experiment geslaagd ...Prachtig...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou dat is goed gelukt ziet er heel mooi uit Petra
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig effect T. Supermooi gekleurd. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46