Kerstkaart op donderdag week 18

Een mooi 3D plaatje heeft alleen maar een simpele achtergrond nodig. En daarvoor koos ik bij deze kerstkaarten: 


De linkerzijde van crèmekleurig karton plakte ik tijdelijk af met verwijderbaar tape. Met Te Gekke Krijtjes bracht ik eerst een basiskleur aan en daarna met een stencil een patroon. Het stencil bij deze kaart is van Heidi Swapp. Een paar Nuvo Crystal Drops in de kleur Purple Rain bij het 3D plaatje en nog een tekst erop gestempeld. Hiervoor gebruikte ik groene inkt, de Memento Bamboo Leaves.


Bij deze variant gebruikte ik stencil Botanical Leaves van CraftEmotions. Bottle Green is de kleur van de Nuvo Crystal Drops.
 

En tot slot deze met stencil Geomatric van DutchDoobadoo. Alle teksten zijn stempels van StudioLight. Als stempelinkt koos ik hier voor Memento Sweet Plum.

Alle 3D plaatjes zijn van Precious Marieke.
 
Afgelopen 2 donderdagen had ik even gemist, dus vandaag met een paar snelle kaarten weer bijgewerkt.  Gaat lekker zo met mijn voorraadje voor de Kerst. Hoe gaat het bij jullie?
 
groetjes en houdoe, Petra

 
 

Reacties

  1. Prachtige kaarten en meer hebben ze inderdaad niet nodig. Mooi hoe je de kleur naar de zijkant toe laat vervagen!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig deze kerstkaarten Petra!
    Jij kunt echt toveren met de krijtjes en je weet ook precies wanneer je moet stoppen
    Daar heb ik best moeite mee...
    Prachtig resultaat en weer leuk voor de voorraad!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige kerstkaarten heb je gemaakt Petra
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke serie kerstkaartjes, goed voor de voorraad!
    Knap hoe de kleurtjes laat wegvagen.
    Dankjewel voor je bijdrage aan onze wekelijkse uitdaging.
    grtz Colien [52WTC]

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn hele mooie sfeervolle kerstkaarten geworden Petra.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een plaatjes van kaarten weer, Petra! Mooie achtergrondjes en die plaatjes zijn ook echte blikvangers zo. Met mijn kerstkaartenvoorraad gaat het ook goed, gelukkig!
    Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige achtergronden heb je met de krijtjes gemaakt!
    De kaarten zijn alle drie erg mooi maar ik heb een lichte voorkeur voor de middelste, de achtergrond past perfect bij het plaatje.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer prachtige kaartjes gemaakt en achtergronden die top zijn. En inderdaad veel mag je hier niet op zetten !
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie serie kerstkaarten zijn het. En je hebt de gemiste donderdagen alweer ingehaald op deze manier. En handig toch eens wat snelle kerstkaarten tussen door..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit zijn 3 schitterende kerstkaartjes Petra, zo leuk die achtergrondjes gemaakt met je krijtjes en stencils en ook hele mooie plaatjes en een leuke tekststempel erbij..
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaartjes, met een prachtige achtergrond die jehebt gemaakt met de krijtjes. Bedankt dat je mee doet bij 52WTC. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Drie hele leuke kaartjes met mooie achtergronden en bijpassende plaatjes ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46