Kerstkaart op donderdag week 5

Kom eens even hier, nog ietsje dichterbij
Ik heb iets voor je, daarvan word je blij
In ruil voor een kusje op mijn wang, doe het nu maar gauw
Heb ik een heerlijk cadeautje voor jou
Ik zal het maar vast onthullen
Het is iets waar we samen van kunnen smullen
 
 
Zijn het geen schatjes deze lieve muisjes? Zo maakte ik deze kaart:
 
 
Op een wit correspondentiekaartje legde ik een kerstbalsjabloon. Met een grijs en een blauw metallic krijtje kleurde ik de bal in. Ik kleurde hem niet helemaal in, maar hield ook een deel wit om zo de glans en de bolling van de kerstbal te suggereren.
 

De Minabella Metallic potloden gebruikte ik om wat extra details aan te brengen. Bijvoorbeeld het "kroontje" bovenop, en wat zilvergrijs aan de onderkant voor een schaduweffect.
 
Met een lichte inkt stempelde ik bovenaan wat takjes. Op een apart stukje papier stempelde ik de maretak, kleurde die in met potloden, knipte hem uit en bond hem met een touwtje bovenaan vast.
 

De muisjes kleurde ik ook in met de Minabella kleurpotloden.

 
Ik werd gelijk verliefd toen ik dit schattige stelletje zag, en jij?

groetjes en houdoe, Petra

Challenge:
Challenge januari Gebruik een kerstbal - 52 weeks to Christmas

Reacties

  1. Ooh, ik ben ook helemaal verliefd op die muisjes, wat een schatjes. Je kaart is prachtig en wat tof dat je ook hebt uitgelegd hoe je hem zo mooi hebt gemaakt.
    Groetnis, Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk is je kaartje geworden ! mooi is die !
    grtjs,martina DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Smelt smelt, wat leuk en lief je kaartje en wederom super in gekleurd fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wooow Petra wat een romantisch kerstkaartje met die schattige muisjes erop
    Ook de kerstbal prachtig gekleurd met je te gekke krijtjes en kleurpotoden
    Bedankt voor je deelname
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een super mooi kaartje met achtergrond Petra

    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah wat schattig dit muisjes kaartje, Petra!
    Ook weer zo mooi ingekleurd!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief stempeltje. Prachtig kaartje!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat mooi gedaan! Een super lief kaartje met die lieve muisjes! En de bal zo mooi gemaakt! Een topkaartje hoor! Fijn dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, Petra! Die bal komt echt van de kaart af, zo mooi heb je de bolling er in weten te krijgen! En die muisjes zijn superschattig!
    Bedankt voor je deelname aan de challenge bij 52WTC!
    Groetjes,
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh ook ik ben verliefd op die lieve muisjes maar ook op je prachtige kaart Petra. Wat heb je die kerstbal mooi uitgewerkt, daar is een tekenaarsoog aan de slag geweest. Echt een prachtige kerstkaart.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach.....wat een schattig kaartje Petra!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig kaartje heb je weer deze week met een schattig stempeltje.
    Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat een schattig kaartje is dit, prachtig die achtergrond met die grote kerstbal! Gezellig dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC!

    Lieve groetjes, Merit en Annemarie
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is ie leuk !!!!!
    Onder de mistletoe !
    groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat een lief stempeltje! Enig is hij. Je kerstbal is heel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat schattig, echt een lief kerstkaartje!
    Bedankt voor je deelname aan onze wekelijkse uitdaging bij 52WTC.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh, zo schattig! mooi met die kerstbal als achtergrond.
    leuk dat je meedoet met onze kerstballenchallenge!
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46