Als het even donker is

Onlangs maakte ik kaarten met één stempelafdruk van deze tak. Nu maar eens met twee takjes proberen.

 
 
Ik legde het papier in mijn stempelhulp en stempelde de tak rechtsonder. Door het papier te draaien en terug te leggen in de stempelhulp, kon ik hem in de andere hoek op precies dezelfde plek stempelen. Om een zo licht mogelijke afdruk te krijgen, gebruikte ik Memento New Sprout inkt.
 
 
De basis van de tak kleurde ik in met Zig markers. Daarna bracht ik met potlood wat verdiepingsaccenten aan.


Bij een blauwe variant stempelde ik met Memento Summer Sky. Met de computer printte ik een tekst op vellum. Daar sneed ik stroken van en bond die om de kaart.
 

Tenslotte een gele variant met Mement Desert Sand.

Met deze eucalyptustak, die normaal gesproken een beetje grijsgroen van kleur is, kun je prima variëren met kleur en zo aanpassen aan je dessinpapier. Dat papier komt trouwens uit oudere blokken van Studio Light en van de Wibra. Gewoon heel simpel dubbelgevouwen en als basis voor mijn kaart gebruikt. O, wat ga ik zo lekker snel door mijn voorraad heen! Nog even en dan mag ik van mezelf weer nieuwe blokken kopen haha!

groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Prachtig! Oh, als ik toch eens zo mooi kon kleuren....
    Je blauwe kaart is mijn favoriet! En wat een slim idee op te printen op vellum en zo de teksten toe te voegen.
    Groetnis, Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Petra
    Wat een mooie kaarten
    Prachtig gekleurd
    Zo heb je schitterende kaarten erbij
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt met de mooie bloemen. Superleuk. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaartjes Petra. Dat papier heb ik ook. Het is best zwaar voor kaartjes te maken, maar als je het als basis gebruikt zonder iets extra's dan is het wel te doen.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent gewoon heel slim! Dank je voor de tip. Morgen meteen even door mijn papierblokken heen om te kijken of er mooie basiskaarten van gemaakt kunnen worden.
    Je kleurwerk is prachtig, maar de takken op zich ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schitterende kaarten heb je gemaakt Petra super gave kleuren
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige reeks! heel mooie kleuren...
    Groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaarten!
    Zo mooi hoe je het kleur geeft:)
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag(ik las het bij Karin)
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een schitterende kaartjes zijn dit weer Petra, wat kleur al niet doet met deze mooie eucalyptustak zo mooi ingekleurd in verschillende kleuren..
    en een goed idee om zo de oude designpapiertje alsnog te gebruiken ... en het geeft nog een leuk effect ook
    winterse groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijj dit prachtige kaarten Petra en door de verschillende kleuren die je gebruikt hebt toch stuk voor stuk anders, De gele straalt heel veel warmte uit en vindt ik persoonlijk het allermooist.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46