Sneeuwpop in kerstbal

Hoe komt die sneeuwpop toch in die kerstbal...? Lees en kijk verder, dan laat ik het je zien:

 
De basis is lichtblauw karton. Daar legde ik de kerstbal uit het kerstbalsjabloon op. Met Te Gekke Krijtjes kleurde ik om de kerstbal heen. Vervolgens stempelde ik het sneeuwpopje in de kerstbal.

 
Met een wit potlood en de metallic potloden kleurde ik de binnenkant van de kerstbal. Ik kleurde hem niet helemaal dicht, maar hier en daar volgde ik de vorm van de bal, alsof het lijkt of de kerstbal van glas is. Met het zilveren metallic potlood tekende ik het dopje aan de bovenkant van de bal.
 
 
Met wit embossingpoeder stempelde ik eerst de tekst en daar omheen een aantal ijskristallen met Perfect Pearls. Deze zijn niet al te nadrukkelijk aanwezig op de achtergrond, maar geven wel een sjiek glanslaagje aan het kaartje.
 
 
Omdat ik op lichtblauw karton gewerkt heb, is mijn sneeuwpopje ook lichtblauw. Daarom stempelde ik hem een keer op wit glitterpapier. Ik knipte zijn lijfje uit en plakte die over de stempelafdruk heen. Zijn wortelneus stempelde ik op een reststukje wit papier, kleurde die in met potloden en plakte die op het glitterpapiersneeuwpopje.
 
Wat heb ik gebruikt:
En verder nog: wit embossingpoeder, Perfect Pearls, glitterpapier, witte gelpen

 
Om een glansje aan je kerstbal te geven, heb ik hier nog een tip voor je. Met een wit potlood en blauw en zilver metallic heb ik eerst wat contouren op de kerstbal getekend.

 
Daarna heb ik met een witte gelpen hier en daar een lijntje langs de buitenranden getekend.

 
De ogen en knopen op zijn buik vielen door het stempelen op het glitterpapier een beetje weg. Die heb ik met een zwarte glazepen opnieuw getekend.
 
 
Natuurlijk wilde ik ook nog een variant in een andere kleur maken. Bij deze kaart werkte ik op lichtgroen karton en heb de sketch van Cheerfull Sketches Challenges aangehouden.
 

 
En nog een kleine variant voor in mijn voorbeeldenmap. Hierin zitten allemaal kleine kaarten gebaseerd op grote kaarten die ik met de Te Gekke Krijtjes maak. Tijdens Te Gekke Workshopdagen kleden we de workshopruimte hier altijd mee aan. Gezellig om te zien en het geeft een hoop inspiratie aan de cursisten. Helaas kunnen de workshopdagen dit jaar niet doorgaan, dus ze moeten nog even in de map wachten tot volgend jaar.

 
Ik hoop dat ik jullie weer op ideeën gebracht heb om met de Te Gekke Krijtjes aan de slag te gaan. Wij van Te Gek vinden het erg leuk om jullie creaties te bewonderen. Wist je dat Inge een speciale groep aangemaakt heeft op Facebook? Hier kun je al je creaties plaatsen die gemaakt zijn met Te Gekke Krijtjes of de Minabella potloden, inspiratie opdoen van anderen en vragen stellen als je eens ergens hulp bij nodig hebt. Misschien zie ik daar snel iets van jou verschijnen?

groetjes en houdoe, Petra

Challenge:
November challenge - Cheerful Sketches Challenge

Reacties

  1. Woow Petra wat ben je toch een kleurkunstenaar !
    Zo mooi zoals je die kerstballen hebt gemaakt is inderdaad net glas!
    Heel prachtig!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 3 hele mooie kaartjes Petra gaaf gedaan met die kerstbal
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful card, adore your colouring .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Weer een super mooi kaartje Petra. Bedankt voor de uitleg.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 3 Prachtige kaartjes, stuk voor stuk ! En bedankt weer voor de goede uitleg. Is altijd goed voor nieuwe ideetjes.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, weer van die mooie kaarten. Met deze uitleg ga ik weer oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf!! Prachtige techniek om dit kaartje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een prachtige kaarten zijn dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 2 schitterende kerstkaartjes Petra, heel kunstig hoe je dat schattige sneeuwpopje in de kerstbaal heb geplaatst...en ook de sketch van Cheerful Sketches heel mooi uitgewerkt...
    dank je wel voor je deelname
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat een knap kleurwerk. Ik ben echt onder de indruk. Hoe weet je waar je wat moet aanbrengen? Ik denk dat ik ene hopeloos geval ben, wat dat betreft....Supermooie kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn beide prachtig. Mooie achtergronden. Zowel de gr o een uitvoering als blauwe. 2 toppertjes. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap gedaan zeg! En ze zijn super leuk!
    Creatieve groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dat kunstig gedaan, Petra. En zo leuk om hem nog een keer in een schets te verwerken ook. Dank voor de duidelijke uitleg.
    Bedankt voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
    xxx Margreet DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor deze kaart.Echt mooi gemaakt zo in die kerstbal. Dankjewel voor het meedoen aan de challenge. Groetjes Helma DT.Member Cheerfull Sketches

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige bewerking van je kaartje, bedankt voor het mee doen aan onze challenge bij Cheerful Sketches....

    groetjes Bea(DT).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46