Kleurenkaartenteam juli

Het blijft toch erg leuk om mee te doen met het Kleurenkaartenteam. Ook deze maand twee kleuren die ik zelf misschien niet gauw zal kiezen. Maar wel weer een hele uitdaging om toch tot een tevreden resultaat te komen. De kleuren van deze maand zijn lichtgeel en aubergine en ik maakte er deze twee kaarten mee:


De bloemen van Gummiapan heb ik met wit embossingpoeder gestempeld. Ik kleurde ze, net als de achtergrond, in met Zig clean color real brush markers. De tekststempel van Marianne Design (Dreamcatcher) stempelde ik met Versafine Imperial Purple. Nog een paar aubergine/paarsige Nuvo drops hier en daar.


Bij deze kaart stempelde ik om te beginnen 3 bloemen van de stempellap Bee Friendly van HobbyART. Ik stempelde ze met Distress Ink Antique linen. Dit is een hele lichte inkt en vind ik erg fijn voor de no-line techniek. Na het kleuren met Faber-Castell Polychromos potloden maskerde ik alle bloemen en plakte de buitenranden van het kaartje tijdelijk af met verwijderbaar tape. Vervolgens kleurde ik de rechthoek in het midden met een geel en oker Te Gek Krijtje. Toen miste ik nog iets... en besloot er ook nog een dikke hommel bij te stempelen.


De bloemen heb ik lekker buiten in de tuin zitten kleuren. De foto ziet er een beetje blauw uit, maar dat komt omdat ik onder de schaduw van een boom zit. Heerlijk hoor, buiten kleuren. 
P.S. ik heb de nieuwe blending spons van Zest-it uitgeprobeerd. Binnenkort zal ik een blogberichtje posten over mijn ervaring met dit product.


Zoek je nog meer inspiratie met deze kleuren? Bezoek dan zeker het blog van Martina, daar vind je alle deelnemers van deze maand. Fijn als je ook een reactie bij iedereen achter wil laten = altijd leuk !

groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Wow, prachtige kaartjes Petra! Heel mooi geworden met je achtergrond en de bloemen! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dit heb je weer super mooi gemaakt mooie stempel, prachtig bloem en subtiele achtergrond.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende kaart.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gave kaartjes en helemaal in jouw stijl, tof in de gevraagde kleurencombinatie!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn prachtige kaartjes geworden, leuk om te zien hoe je het maakt, mooi die combinatie van inkt en potloden, bijzonder effect

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende kaarten, Petra. En die tekst op de eerste, prachtig!
    Helemaal top!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow....wat ontzettend gaaf gedaan Petra.
    Je hebt weer heel mooi ingekleurd.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O , dit is mooi, Petra!
    Allebei de kaarten , wat een talent zeg!
    Ikben benieuwd naar jouw ervaring met de spons
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Twee prachtige kaarten Petra! Beide zijn prachtig ingekleurd. Ik vind het ook altijd heerlijk om buiten aan de tuintafel te kleuren. En dan komt er als vanzelf zo een leuk bijtje op je kaart gevlogen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhh zo mooi ingekleurd. Zo fijn en stijlvol.
    Hier moet je echt mee pronken.
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie kaartjes Petra. En weer bedankt voor de tip hoe je die rechthoek hebt gemaakt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw, wat een mooie kaartjes heb je gemaakt. vooral de tweede stempel, die eigenlijk vrij eenvoudig is, heb je een heel erg mooi effect gegeven, geslaagd hoor ! mooi gedaan
    fijn dat je er deze maand (weer) bij bent !
    Blij met je deelname,
    lieve groeten,
    Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dat mooi gedaan! Allebei de kaartjes zijn prachtig! Zo mooi gekleurd en mooie details erbij! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik hou niet zo van hommels, maar op je kaartje staat die heel mooi!
    je kaarten zijn fantastisch mooi! allebei heel mooi gekleurd, jij kan echt met alle kleurmiddelen supermooi kleuren!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super kaarten Petra!! Ik kan niet kiezen welke ik de mooiste vind. Leuk ook dat je de één met embossingpoeder hebt gedaan en de andere met lichte inkt.
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kaartjes, ik zou niet kunnen kiezen ! En de hommel op de tweede kaart is super !
    Groetjes en hou het gezond.
    Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Twee knappe kaartjes heb je gemaakt en heel mooi ingekleurd.
    Bedankt voor je reactie op mijn Blog
    Groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super mooie kaarten! Voor al de tweede vind ik erg mooi. De hommel is een super toevoeging!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Petra,

    Twee schilderijtjes van kaarten... Mooi, écht!!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig Petra, vooral de bloemen zijn helemaal gaaf. Dat is de zonnehoed. Die kreeg ik voor mijn verjaardag en hij is toch leuk. Daar wil ik er wel meer van in de tuin. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Petra,
    wat een mooie kaartjes! Wauw, die eerst vind ik geweldig! EN toen zag ik de tweede en toen dacht ik: Ohw! Die is ook al zo mooi! Echt geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46