Hoe stempel je recht met een rubberstempel?

Een rechte afdruk maken met een clearstempel is niet zo moeilijk. Omdat je door de stempel heen kunt kijken, is het makkelijk om hem goed op je papier te positioneren.


Maar met een rubberstempel gaat dat toch wat lastiger. Er zijn verschillende manieren om met een rubberstempel tóch recht te stempelen. Je kunt bijvoorbeeld op de achterkant van je stempel een hulplijntje tekenen om de stempel horizontaal uit te kunnen lijnen op je kaartje. Hoe ik dit gedaan heb, kun je in dit filmpje zien:


Wil je het filmpje rechtstreeks op You-Tube bekijken, klik dan hier.


De Tombow lijm die ik in het filmpje gebruik is hele fijne lijm. Als je papier met deze lijm insmeert en je plakt het gelijk vast, dan zit het even later ook echt muurvast. Smeer je je stempel in met een beetje Tombow en je legt het weg om even te drogen, dan komt er een verwijderbaar plaklaagje op je stempel. De stempel kun je dan heel makkelijk op je clearblok of in je stempelhulp plakken en is ook weer makkelijk te verwijderen. Je kunt natuurlijk ook eerst EZ-mount op je rubberstempel plakken en hierop het hulplijntje tekenen.

groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Aaaaah wat een schat van een kaart Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Petra wat een handige tip zeg, die ga ik zeker gebruiken, want ik heb ook altijd moeite met mijn rubberstempels om het goed te lijnen
    Ook de tip van tombowlijm kende ik nog niet, heel erg bedankt!
    Je kaartje is weer prachtig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke muisjes stempel is dit. En je kaart er mee is weer een pracht exemplaar.
    Dank je wel voor de handige tip.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of je gebruikt een stempellineaal en een plexi plaatje. Je zet het plexi plaatje in de hoek van de lineaal (L-vorm) en zet de blok waar de stempel op zit in de hoek en stempelt de stempel op het plaatje.
    Dan leg je het plaatje zo op het papier dat de afbeelding op de juiste plaats staat. Je legt de lineaal tegen het plaatje in dezelfde hoek, plaatje weg en stempel in de hoek van de lineaal...
    Je kan dit uiteraard ook met de Misty of elke andere stempelplaat. Zo maak je meerdere kaarten met de stempel op de juiste plaats...
    Ik zet steeds EZ-mount op de achterkant van mijn stempels. Erg handig...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46