Kleurenkaartenteam april

Het is al een tijdje geleden dat ik meedeed met het Kleurenkaartenteam, maar vandaag ben ik weer terug hoor. De uitdaging van het Kleurenkaartenteam is: Maak een kaart met slechts twee kleuren. Deze maand zijn dat lila en mauve.


Met inkt, een sjabloon en een afgescheurd papiertje kleurde ik een cirkel. Daarop de hortensia gestempeld. Die bedekte ik later met een laagje glittergloss. Een reststrookje papier links en een touwtje bij de steel van de bloem. Dat was het wel een beetje: snel klaar 😃

stempel Hydrangea van HobbyART, Distress Ink Shaded Lilac, Wilted Violet en Seedles Preserves, cirkelsjabloon Te Gek!, papier AVEC, Nuvo glitter gloss, metallic touwtje uit de oude doos


Deze kaart kostte me iets meer tijd maar zeker zoveel te meer plezier. De bloemen met witte embossingpoeder gestempeld en ingekleurd met aquarelpotloden. Wat spetters op de achtergrond en twee glittersteentjes in de hoek. Het vierkantje plakte ik op vellum met hortensia's erop en dat kwam op een lila basiskaart.

stempel Hydrangea van HobbyART, potloden Derwent Inktense, embossingpoeder wit WOW!, vellum DécoTime, glittersteentje uit de oude doos

Misschien ben ik wel voor de makkelijke weg gegaan, want als inspiratie kregen we een foto met hortensia's. Ik ben heel benieuwd naar de andere deelnemers. Gingen ze ook voor de hortensia's of kozen ze iets heel anders? Ook nieuwsgierig? Hier op het blog van Martina vind je alle deelnemers. 

Groetjes en houdoe,Petra 


April lila met mauve - Kleurenkaartenteam


 

Reacties

  1. Leuk Petra, zowel de simpele versie, als de tweede. Wit embossen is zo leuk, moet ik nog eens doen. Je kleurde de hortensia mooi in. De vellum erachter is tof bedacht
    Ik koos niet voor bloemen, maar ik smokkelde dan ook 1 kleurtje. 🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk toch dat je je niet alleen door de kleuren maar ook door de bloem op de foto liet inspireren. Twee prachtige kaarten voor het KKT!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi deze kaarten, Petra
    Tja ik denk dat het toch wel voor de hand ligt om deze bloemen te kiezen, maar dat maakt wat mij betreft niet uit, ik vind het erg mooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snel klaar maar supermooi.
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige hortensiakaarten voor het KKT. Past ook perfect bij deze kleuren.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende deze kaarten, Petra en waarom niet hortensia laten zien het zijn prachtig bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaarten. Mooi hoe je die achtergrond door de stempel ziet en de bloemen op de tweede zijn mooi gekleurd!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind allebei je kaartjes prachtig!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaarten allebei! Heel geod gelukt. End at embossen en dan kleuren vind ik altijd een heel chique uitstraling hebben.
    Ik heb nu gezien dat je echt heel dichtbij Colien woont! Ik was daar afgelopen zondag...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt twee mooie kaartjes gemaakt in de KKT kleuren Petra!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie bloemen, en toch twee heel verschillende kaartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt! En die hortensia's? Ik hou daar van en zie bij iedereen iets anders maar geen hortensia hoor! Hij is prachtig en zo mooi gekleurd ook! Heel mooi gedaan! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beide heel mooi !!!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaarten Petra.
    Ze zijn allebei prachtig.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En dat noem jij de makkelijke weg kiezen? Ik vind het 2 PRACHTIGE kaartjes Petra in de kleuren van het Kleurenkaartenteam.
    Liefs, Wilma 😀😀😀

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Petra,
    Mooie lentekaarten werden het!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een leuke en een prachtige kaart Petra de laatste heb je gaaf gedaan

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Twee schitterende kaarten, Petra. Die eerste heeft zo'n mooie cirkel met de kleurtjes en die tweede zo gedetailleerd gekleurd, prachtig!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. geslaagd en mooi kaartje heb je gemaakt,
    blij met je deelname
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 2 mooie kaarten, de eerste is mooi, de 2e vind ik nog mooier vooral hoe je de hortensia gestempeld en gekleurd hebt. groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hortensia's ik vind ze prachtig.
    Allebei mooi, maar toch die laatste krijgt mijn voorkeur.
    Met die witte embossing geeft dit zo'n prachtig effect.
    Mooi ingekleurd.
    Knap gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  22. 2 hele mooie kaarten Petra
    Groetjes Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een toffe kaartjes Petra!! Heel gaaf in die verschillende technieken.
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat een prachtige kaarten heb je gemaakt voor het KKT.
    Prachtige stempel.
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46