Stukje varen

Ga je mee een stukje varen?
dan verklap ik je een geheim.
Ik ben hartstikke gek op jou
wil jij mijn liefje zijn?


We naderen Valentijnsdag en hoewel ik hier zelf helemaal niks mee heb, vliegen de liefdekaarten je om de oren in blogland. Heb me toch ook maar aan een mierzoet kaartje gewaagd haha. Deze kan ik ook altijd nog naar een bruidspaar sturen denk ik.

Het hart uit het hartjessjabloon legde ik in het midden en plakte de helft van het kaartje af met verwijderbaar tape. Met rode krijtjes kleurde ik de linker helft. Onderaan lichtrood en naar boven toe donkerder rood. Ik gebruikte een heel klein beetje zwart bovenaan, over het rood heen, zo wordt het rood iets donkerder van kleur.

 
 
Het hartje verwijderd en de linkerkant afgedekt met papier. Het rastersjabloon over de rechterkant gelegd, met een (met geurloze terpentine) licht bevochtigde tissue kleur opgenomen van een roze krijtje en door de openingen van het sjabloon gekleurd. Tijdens workshops hoor ik altijd ""ja maar, mijn tissue gaat helemaal kapot, ik pak een nieuwe tissue". Niet doen! Het is niet erg dat je tissue kapot gaat. Het is eigenlijk ook wel logisch, het sjabloon is hard en je tissue is zacht. Ook met de kapotte tissue kan je gewoon verder kleuren. Als je een nieuwe tissue pakt, moet je ook weer opnieuw bevochtigen met terpentine, dat zou niet erg zuinig zijn haha.

 
 
Daarna de stempel op mijn kaartje afgedrukt. Ik maakte me geen zorgen dat het patroon gewoon door de stempel heen schijnt, had deze keer geen zijn om te gaan maskeren. En ik vind het in dit geval eigenlijk helemaal niet erg.

De stempelafdruk kleurde ik in met potloden.


Voor deze kaart gebruikte ik de sketch van Try Stampin' On Tuesday en het thema Er hangt liefde in de lucht van Knutsels en Kadootjes.


Te Gekke Krijtjes, sjabloon hart en raster Te Gek!, stempel Impronte d'Autore/Te Gek!, kleurpotloden Minabella, hobbydotstickertjes


groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Wat een lief kaartje, Petra
    Mooi gemaakt en bedankt weer voor de uitleg!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt Petra. Toch best een leuk effect het stempeltje zo op het kaartje en dan pas inkleuren. Heb dat nog nooit gedaan.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk Petra, het wordt tijd om mijn krijtjes weer eens op te zoeken. ha, ha.
    Fijne dag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi liefdevol kaartje.
    Kan zeker voor een bruidspaar.
    Maskeren doe ik eigenlijk niet zo graag en als ik het zo zie valt het nog mee om het zonder mask in te kleuren.
    Mooi gedaan.
    Even een vraagje.
    Staat Te Gekke Krijtjes ook op de beurs ArtSpecially ?
    Normaal als alles doorgaat zou ik er met mijn zus naartoe komen.
    Dit hebben 2 jaar geleden ook willen doen, maar toen kwam Corona en alles werd afgelast.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke lieve romantische kaart . Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Petra, what a pretty card! You're right, it could very easily be a wedding card as well! Thank you for describing your technique, I've never tried it, but will remember it for later! Thank you for sharing your creative talents and your sweet card with us at Try Stampin' on Tuesday!!! -Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattige kaart met het liefdeskoppel, wat heb je de sketch gaaf verwerkt!
    Bedankt voor je deelname aan onze liefde/vriendschap-challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ah wat een schattig kaartje is het geworden..leuk gedaan..Bedankt dat je mee doet bij K&K. groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46