Muisjes

Een achtergrond gemaakt met een stencil is in een mum van tijd klaar en het geeft altijd een leuk effect.
 
 
Ik heb het stencil met een wit vierkant karton door de embossingmachine gehaald. Daarna wreef ik met een lichtbevochtigde tissue over een Te Gek Krijtje en vervolgens heel zacht over mijn papier. Door niet te hard op je papier te drukken, blijf je de dieper gelegen geëmboste delen mooi zien. Omdat dit stencil eigenlijk voor een langwerpig kaartje bedoeld is en ik met een vierkant kaartje werk, mis ik onderaan een deel. Maar dat is niet erg. Dat los ik straks op door er een paar strookjes kurk overheen te plakken. Zie je niks meer van 😁
 
 
Met potlood heb ik wat extra details aangebracht, zoals de binnenkant van de bloem. Omdat de Minabella potloden van hetzelfde materiaal gemaakt zijn als de Te Gekke Krijtjes, gaat het kleuren over het gekrijte deel heel soepel.
 
Deze schattige muisjes vind je in de webshop van Te Gek!, hier (verlegen muis) en hier (vrolijke muis). Het stencil heet Flower 1 van Nellie's Choice. De muisjes heb ik ingekleurd met Minabella potloden.
 
In de Facebook groep Te Gekke Krijtjes Inspiratie kreeg ik een tijdje terug de vraag of ik eens voor wilde doen hoe ik zo'n muisje kleur. Ik heb er een filmpje van gemaakt.
 

 Kijk je liever rechtstreeks op YouTube, klik dan hier.
 
 
 
groetjes en houdoe, Petra

 

Reacties

  1. Wat een leuke kaart.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow gave achtergrond weer en een super mooi kaartje Petra
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk en schattig dit muisjeskaartje Petra!
    Leuk en duidelijke uitleg op het filmpje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi kaartje met die schattige muisjes erop Petra...en de achtergrond prachtig gekleurd met gebruik van een stencil en je te gekke krijtjes...GEWELDIG!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46