Stippen

Hoi, vandaag even geen papier.
Maar ben nu met iets heel anders hier.
Ik heb er denk ik een nieuwe verslaving bij.
Want van stippen zetten word ik sinds kort ook erg blij.


Van mijn ouders krijg ik voor mijn verjaardag altijd een envelop met geld. Heel vaak belandt deze in mijn portemonnee en dan gaat het gewoon op aan de boodschappen. 


Deze keer bedacht ik: ik leg het nu écht voor mezelf apart. Zit al een tijdje vol bewondering te kijken naar al dat mooie stipwerk wat op social media langskomt. En dacht: wat ziet dát er leuk uit! Ik had mezelf een workshop stippen van mijn verjaardagsgeld beloofd.


Maar toen kwam corona.... en alle workshops werden afgezegd... Wat nu?


Ik ging shoppen bij StipStijl, kocht daar een aantal potjes verf, stipstokjes en sjablonen en ging naar de kringloopwinkel om wat oefenbordjes te kopen. Ik moet je zeggen: het viel in het begin nog niet mee om het netjes te krijgen. Misschien ben ik te kritisch op mijn eigen werk...🤔  Maar gaandeweg kreeg ik er toch handigheid in. En is dat niet met alles zo? Inkleuren van stempels of stippen op keramiek... oefening baart kunst!


Inmiddels heb ik wat meer vertrouwen gekregen en heb wat bordjes bij een (goedkope) winkel (met blauw logo) gekocht. De bordjes zijn inmiddels afgebakken en staan klaar voor als ik een keer een klein cadeautje nodig heb. Paar bonbons erop en inpakken maar! Altijd handig, ik heb graag wat aardigheidjes op voorraad, voor je weet maar nooit 😊


Dit weekend is het weer erg wisselvallig. Kleuren in de tuin is er niet bij. Dat wordt weer een middagje stippen denk ik. Wat zijn jullie plannen dit weekend?

Groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. je hebt mooie bordjes ontworpen Petra en mooie kleuren combi
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik ga hier voorlopig nog maar niet aan beginnen. Ik merk al dat het bij mezelf begint te kriebelen als ik dit zie......
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke nieuwe hobby Petra. Mooi eerste resultaat die bordjes.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gemaakt. Dit zijn inderdaad leuke weggevertjes.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow dit gaat je goed af, wat een prachtig regelmatig stipwerk heb je ervan gemaakt. Oefening baart in jouw geval echt kunst. Prachtig.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, is ook leuk! Ik doe dit af en toe ook. Alleen waren deze schaaltjes bij ons uitverkocht. Binnenkort maar weer eens op zoek. De jouwe zijn heel leuk, vooral met de rand.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik stip ook al een tijd. Leuk is dat he!!! Weer eens wat anders.
    Ik vind ze prachtig geworden! Ga vooral door!

    xx
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk resultaat, Petra!
    Dat stippen heb je knap gedaan in leuke kleurencombies!
    Handig heb je altijd kadootjes op voorraad!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker bezig Petra!
    Ziet er heel mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46