Cirkels en vlinders

Bij 2 Sisters on the blog zijn ze op zoek naar kaarten met minimaal 2 cirkels. Dat leek me wel een leuke uitdaging, dus: aan de slag.


Ik knipte een 3D plaatje uit en zocht daarna Te Gekke Krijtjes op in een bijpassende kleur. Een wit correspondentiekaartje gaf ik een marmerlook.


Dit doe je door een tissue met een klein beetje geurloze terpentine te bevochtigen. Maak een propje van je tissue en neem kleur op van een Te Gek Krijtje door over het krijtje te wrijven. Daarna dep je met dat propje her en der over je witte kaartje.


Door twee kleuren te gebruiken, krijg je zo een mooi marmer effect.


Daarna kleurde ik met het cirkelsjabloon van Te Gek! een aantal cirkels op de kaart.


Dit kaartje matte ik op karton in een bijpassende kleur en plakte het vervolgens op de basiskaart. Uit gekleurd karton een cirkel gesneden en uit jutepapier een langwerpig strookje en deze ook op de kaart geplakt.

De 3D plaatjes zijn van Jeanine's Art uit de serie Just Beautiful. De tekststempels van Noor!Design stempelde ik met WOW metallic gold rich embossingpoeder.


Een aantal jaren zag ik nauwelijks vlinders in mijn tuin, maar de laatste tijd fladderen er regelmatig mooie exemplaren rond. Waar zou dat toch door komen? Ik vind het in ieder geval genieten om naar die mooie, frêle beestjes te kijken.

groetjes en houdoe, Petra

Challenge:
Challenge #40 minstens 2 cirkels - 2 sisters on the blog
Challenge 169 anything goes - scrapping 4 fun
Challenge F: flora or fauna - alphabet challenge

Reacties

  1. Prachtige kaartenserie Petra! Heel mooi geworden! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende kaartjes.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig deze mooie serie, Petra!
    Leuk zoals je de marmerachtige achtergrond hebt gemaakt, mooi effect, bedankt voor de uitleg!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige en vrolijke kleurrijke kaarten Petra
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kaarten.
    Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowww wat leuk gedaan en goede uitleg hoe je het moet doen. Ik moet ook maar eens de te gekke krijtjes kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pracht kaarten heb je gemaakt en ik ga het zeker proberen.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooi kaartjes weer Petra!
    Dank je wel voor je deelname bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Caroline DT

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46