Kleurenkaartenteam juni 2020

Een muisje uit Zuid Laren 
wilde een dagje gaan varen.
Helaas had hij dikke pech,
de pont vaarde net voor zijn neusje weg.
Wat een geluk toen hij een gele bloem vond 
daar dobbert hij nu lekker mee in het rond !


Het is weer de laatste woensdag van de maand, dus tijd voor het Kleurenkaartenteam. De kleuren van deze maand zijn bruin en zachtgeel. Voor mijn eerste kaartje gebruikte ik dit varende muisje. Ik kleurde hem in met Minabella potloden. De achtergrond kleurde ik met een geel en een bruin Te Gek Krijtje. De sigaren zitten op de stempellap Wildflowers van HobbyART. De kleine bloempjes zijn stansjes van Leane Creatief.


Sommige sigaren stempelde ik op een reststukje karton. Na het kleuren knipte ik ze uit en plakte ze her en der verhoogd op om een beetje diepte in het kaartje te krijgen.


Bij dit schudkaartje kleurde ik een correspondentiekaartje met een Te Gek Krijtje heel licht geel. Daarna met een embossingfolder door de embosmachine gedraaid en de geëmboste delen gekleurd met donkergeel en een bruin krijtje. De tekststempel emboste ik met Wow Metallic Gold Rich embossingpoeder. Het schudmateriaal en de ronde stans vond ik ooit eens bij de Action.


Dit muisje kleurde ik ook weer in met de Minabella potloden.


Ik vond ook nog een geel/bruin 3D plaatje, dus ook maar een kaartje geborduurd. Het borduurpatroon is een oplegkaartje van Stitch and Do Cards Only Set 52. De zijkanten links en rechts gekleurd met Te Gekke Krijtjes. Het 3D plaatje is van Amy Design, uit de serie Wild Animals. Ik kwam onlangs nog een aangebroken velletje tekststickers tegen. Die ligt al een tijdje in de kast te verstoffen, omdat ik tegenwoordig veel teksten stempel. Toch maar weer eens gebruiken, in het kader van "use your stuff".


Tenslotte maakte ik nog deze zonnebloemkaart. De bloemen zijn van de stempellap Sunshine & Sunflowers van HobbyART. Deze stempelde ik eerst op lichtgeel karton. Na het maskeren van de bloemen maakte ik de achtergrond met stencil Geomatric van DutchDoobadoo en het unieke bruine Te Gekke Krijtje. De bloemen kleurde ik in met Minabella potloden.


Zoals je ziet beviel deze kleurencombinatie mij erg goed. Wil je zien wat anderen maakten met deze kleurencombinatie? Kijk dan eens op het blog van Martina, daar vind je een lijst me alle deelnemers. Ik ben elke keer weer verbaasd om te zien hoeveel leuke, verschillende creaties er gedeeld worden. Echt een aanrader om bij iedereen te gaan kijken !


Mijn zoon vroeg mij in het voorjaar of ik zonnebloemen wilde zaaien, want die vindt hij zo leuk om te zien. Nu is hij zelf nogal makkelijk en vindt het wel handig (lees: gemakzuchtig... lui ... ) als een ander hem van alles uit handen neemt.... Dus ik gaf hem een zakje zaadjes en een kweekbakje en zei tegen hem: "ga jij zelf maar lekker aan de slag" Ha ha! Ik heb hem uitgelegd hoe hij dit het beste aan kan pakken en hij ging warempel aan de gang. Nadat er al snel een klein groen dingetje boven de grond uitstak, kreeg hij er nog lol in ook. Ze staan inmiddels in de tuin en er komt al een bloemknop in ! Twee vliegen in één klap: mooie bloemen in de tuin én een trotse zoon.

groetjes en houdoe, Petra

Challenges:
Challenge #42 flowers - daisy chain challenge
Challenge #97 gebruik een kader - hobby vision

Reacties

  1. Je bent helemaal in de mood geweest met deze kleuren zulke leuke kaartjes!
    Fijne dag groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, wat heb jij je lekker laten gaan in deze kleurencombo ! Een voor een, plaatjes van kaartjes heb je gemaakt, supermooi ! vooral de eerste 'smelt' mijn hart !
    ben blij met je deelname, op naar de volgende uitdaging,
    nog een hele fijne dag gewenst,
    grtjs, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt Te Gek Mooi al je kaartjes Petra !
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een boel kaartjes, prachtig allemaal! Met toch wel lichte voorkeur voor het schattige muisje! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Petra, wat een mooie veelzijdige kaartjes. Hier is voor elke smaak wel wat bij.

    Het gebruik van de krijtjes in combinatie met een kaart borduren geeft het zo'n mooi geheel. Vaak blijft de kaart zo wit, maar bij jou klopt het gewoon. Ik hoop dat meer dames het aandurven om hun krijtjes bij het borduren te gebruiken.

    Mijn dochter heeft ook zaadjes geplant, we hebben komkommer, paprika, lavendel, calebassen en citroenmelisse.

    Kan niet wachten op je volgende te gekke creaties ;]

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent goed bezig geweest Petra......prachtige kaartjes heb je gemaakt in de juiste kleurtjes voor het KKT!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zooo hee jij bent lekker losgegaan met kleuren en zo!
    Prachtige kaarten Petra!
    En dat gedichtje ook zo leuk!
    De schudkaart ook al zo leuk en de klapper is voor mij de zonnebloemkaart!
    Haha ik herken je verhaalvan je zoon, iets dergelijks had ik ook jaren geleden, nu heeft hij zelf zijn eigen huis en kweekt notabene zijn eigen kruiden voor in de keuken, hoe leuk kan het gaan he?!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jhee Petra wat heb jij je best gedaan voor deze challenge!! Wat een mooie kaarten allemaal. Vooral de muisjes vind ik zo leuk! Prachtig ingekleurd en mooi het detail van de verhoogde sigaren. Ook je shakerkaartje is geweldig leuk. Grappig om je zoon zelf zijn zonnebloemen op te laten kweken. Lijkt toch een beetje op toveren hè als er zo een plantje uit een zaadje groeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat was het een feest om je versje te lezen en naar je kaarten te kijken.
    Wat zijn ze mooi
    Die zonnebloemen wauw
    liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie serie kaarten in de prachtige kleurencombinatie.
    Heel verschillend en stuk voor stuk juweeltjes.
    Mooi om te bekijken.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie rij kaarten in de KKT-kleuren! En allemaal zo verschillend, leuk! Je hebt ook echt prachtig gekleurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben jij goed bezig geweest, Petra! Veel verschillen, maar allemaal superleuk/mooi. En wat een grappig gedichtje heb je gemaakt, dat geeft de kaarten met het muisje toch nog iets extra's.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige kaarten, Petra. En zo veel... waar haal jij toch de tijd vandaan? Het feit dat je zoon zelf de zonnebloemen zaaide zal niet veel tijdswinst voor jou betekenen, maar het is wel leuk!
    Ik vind al je kaarten weer prachtig! En lekker bezig met de spullen uit je kast...
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke reeks heb je gemaakt. De kleuren lagen je blijkbaar goed. De muisjes vind ik het leukste. Maar ook de laatste kaart kan me bekoren.
    Bedankt voor je reactie op mijn werk en nog een fijne dag
    Groetjes
    Van

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou inderdaad, deze combinatie past goed bij jou! Wat een mooie kaarten allemaal! Geweldig die muisjes, maar de zonnebloemen ook erg mooi! Super gedaan hoor! groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat ben jij productief geweest: heel mooie kaartjes! Die met de muisjes zijn superschattig, die met de olifanten is niet mijn stijl, maar wat een knap borduurwerk! En de laatste is prachtig, zonnebloemen zijn natuurlijk uitermate geschikt voor een uitdaging in geel met bruin :)
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super hoe jij zo'n prachtige reeks tevoorschijn tovert Petra, heel veel variatie, en toch allemaal in de kleurtjes van het KKT, ook zonnebloemen, aan olifanten zou ik helemaal niet denken maar een perfect plaatje en je gekleurde achtergrond en borduurwerk zijn er heel mooi bij. En dan die muisjeskaartjes, zooooo schattig!
    Fijne avond
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie en bovendien een heel vrolijke serie, prachtig ingekleurd Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Petra, je kon er precies niet genoeg van krijgen.... een supermooie serie heb je gemaakt, en allemaal zo verschillend.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sodebibbers! Wat een berg kaartjes voor het KKT! EN allemaal zo anders! Knap dat je zulke verschillende stijlen beheerst. De muis in de bloem vind ik een schatje en je schudkaart is ook een lieverd. De zonnebloemen zijn prachtig en wat leuk dat je zoon nu zelf gezaaid heeft. Kan me indenken dat hij trots is. Ik heb twee zonnebloemetjes. Ze zitten nog in de pot en ik moet ze in de volle grond zetten binnenkort...leuk om te zien hoe dat groeit...en hopelijk straks bloeit..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je bent altijd verbaasd wat anderen maken, ik ben verbaasd wat jij voor prachtige kaarten hebt gemaakt. De 1 na de ander is geweldig geworden. Prachtig ook het borduurwerk. Ja je hebt echt je best gedaan! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey Petra,

    Wat begon met een leuk gedichtje, mondde uit in een hele mooie serie kaarten!
    Stuk voor stuk pareltjes... Ik smelt toch voor de twee eerste... Dat muisje is ech uber-schattig!!
    Dank voor jouw bijdrage met mijn gekozen kleur...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een toffe serie!! Vooral dat lieve muisje daar ben ik weg van. En ja zaadjes zaaien is ook gewoon leuk. Fijn dat je zoon er ook lol in heeft.
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een prachtige en lieve kaarten heb je weer gemaakt Petra
    en de kleuren combi is super gaaf

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schatje.
    En dan ook nog zo'n leuk gedichtje erbij.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, jij bent wel heel productief geweest. En ze zijn echt heel leuk, vooral de muisjes.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier ook mooie zonnebloemen in onze tuin en op het terras. Samen gezaaid met de kinderen. Zo fijn.
    Je allereerst kaart is zo mooi en lief. Je laatste met de 🌻 is ook zo knap. Heel leuke post!
    Zo druk bezig geweest voor de afscheids feesten op school dat ik nu pas kan komen reageren. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46