Floral Decorations

Onlangs maakte ik een aantal kaarten met een stempellap met verschillende bloemen en takjes. Met één zo'n stempellap kun je verschillende kanten uit.
 
 
Bij deze kaart legde ik een cirkelsjabloon op mijn kaart en stempelde de bloemen en de takjes in de ronde opening. Met potloden bracht ik wat kleuraccenten aan. De hoeken van de kaart kleurde ik lichtblauw en daarna de blaadjes met een sjabloon en een donkerder blauw krijtje.

De tekst 'gefeliciteerd' stempelde ik rechtstreeks op de kaart, 'van harte' stempelde ik op een strookje blauw karton en plakte die verhoogd erboven.

Te Gekke Krijtjes diverse blauw en groen, stempel Floral Decorations Create a Smile, stempel tekst Te Gek!, kleurpotloden Minabella, inkt bloemen Memento Teal Zeal, Danube Blue, Bahama Blue en Bamboo Leaves, inkt tekst Versafine MajesticBlue, sjabloon cirkels en blaadjes Te Gek!, stans CREAlies, embossingpoeder wit WOW!, Nuvo Drops White Blizzard, hobbydotstickertjes 

 
Met het cirkelsjabloon en diverse kleuren geel, oranje en oker cirkels gemaakt op een wit correspondentiekaartje. Daarna de bloemen en takjes gestempeld. De bloemen kleurde ik in met potloden, de takjes bedekte ik met glitterlijm. Een paar lovertjes hier en daar en hobbystickertjes in de hoeken. Ik beslis later nog welke tekst ik erbij zal stempelen.

Te Gekke Krijtjes diverse geel, oker en bruin metallic, stempel Floral Decorations Create a Smile, sjabloon cirkels en achtergrondstempel tekst van Te Gek!, kleurpotloden Minabella, inkt Memento Peanut Brittle en Versafine Pinecone, pailletjes, hobbydotstickertjes, glitterlijm
 

Bij deze kaart plakte ik eerst een baan af met verwijderbaar tape. Halverwege legde ik een cirkel die uit het cirkelsjabloon komt. Ik kleurde de afgebakende ruimte in met geel, oranje en rood. Zo ontstaat er een gedeeltelijk witte cirkel. Daarna legde ik het cirkelsjabloon weer terug en plakte het gekleurde deel af. Toen kon ik heel makkelijk de rest inkleuren zodat er een cirkel ontstaat.
 
Te Gekke Krijtjes geel, oranje en rood, sjabloon cirkels Te Gek!, stempel Floral Decorations Create a Smile, kleurpotloden Minabella, inkt Versafine Pinecone, Nuvo Drops Morning Dew
 
Het was leuk om met één stempellap zo verschillende kaartjes te maken.

Groetjes en houdoe, Petra 

Reacties

  1. wat een leuke kaarten, Petra
    Mooi gestempeld in een cirkel
    ook de andere versies vind ik erg prachtig en verzorgd!
    Je hebt me weer geïnspireerd
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige kaart !!!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi zoals je met deze stempellap aan de slag bent gegaan Petra. Alle kaarten zijn mooi van kleur en opbouw.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie serie kaarten is het. En de laatste is echt heel leuk! Mooi effect heeft het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat e3n mooie kaarten heb je gemaakt. Leuke met de krijtjes gemaakt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaarten. En nog hartelijk dank dat je een kaart naar mijn moeder hebt gestuurd.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46