Tandwielen

Ben bezig geweest met het maken van een paar kaartjes voor mannen. Ze zijn allemaal ontzettend handig en sleutelen graag. Een paar tandwielen op de kaart zijn dan al gauw van toepassing.


Voor deze kaart kleurde ik eerst met Te Gekke Krijtjes een achtergrond.


Daarna stempelde ik de tandwielen en moeren erop. Uit glimmend karton sneed ik twee tandwielen en plakte die met een touwtje op een reepje afgescheurd vellum.

Te Gekke Krijtjes, stempel Gears CoosaCrafts, stans CREAlies 


Bij deze kaart emboste ik zwart papier met een stencil. Daarna smeerde ik er zilver gilding wax overheen. De tandwielen sneed ik uit glimmend zilver papier uit en plakte ze op een vellum cirkel. Ik deed er ook nog een afgescheurd reepje ribbelkarton van een koekjesverpakking en een paar hele dunne reepjes zwart papier tussen. Alles gemat op dessinpapier wat ik tot een kaart vouwde.
 
stencil Gears CraftEmotions, gilding wax zilver CoosaCrafts, stans CREAlies, dessinpapier CRAFTsensations 


Ook nog een versie op een blauwe basiskaart. Hier heb ik iets te veel gilding wax gebruikt op één van de tandwielen vind ik zelf, maar ach... ik maak me er maar niet al te druk om.

Groetjes en houdoe, Petra 

Reacties

  1. Dat zijn hele gave kaarten voor die handige mannen Petra. Bij de eerste vind ik het vellum leuk gebruikt en dat touwtje door de tandwielen is top. Bij de geëmboste kaarten komt de gilding wax mooi uit en is het ribbelkarton een stoer detail. Ik vind ze top.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig deze stoere mannenkaarten Petra!
    Die zullen vast goed in de smaak vallen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gave stoere kaarten Petra met een mooie achtergrond
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig leuke kaarten en heel stoer!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn allemaal mooie mannenkaarten geworden en zeker leuk met de stoere raderen. Ben toevallig ook bezig geweest met radertjes maar heel iets anders dan deze kaarten. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46