Gezellige dame met ijscokar

Een rimpel meer... wat stram en grijs...
als troost een hele kaart met ijs!
 
Geweldig leuke tekst vind ik dit.
 
 
Het 3d plaatje is van Marij Rahder. Het is vrij groot en neemt een behoorlijk deel van de kaart in beslag. Alleen een geëmboste achtergrond leek me wel genoeg opvulling. Nou vooruit, ook nog een verticaal strookje dan.


Op wit papier bracht ik eerst 2 banen kleur aan met Te Gekke Krijtjes, bovenaan geel en onderaan groen. Daarna het papier met een embossingplaat door de embosmachine gedraaid. Op de geëmboste delen bracht ik met een donkergeel, rood en groen Te Gek Krijtje wat extra kleur aan.Op de geëmboste delen bracht ik met een donkergeel, rood en groen Te Gek Krijtje wat extra kleur aan.
 

Deze embossingplaat heet Grass en is van Fiskars. Ik heb hem al heel lang, hij is nog uit de tijd dat ik nog nooit van embosmachines gehoord had en we nog met de hand  moesten embossen. Er zit een klein apparaatje bij met 3 bolletjes. Het is de bedoeling dat je je papier op de plaat legt en dan met het apparaatje handmatig over het papier wrijft om het reliëf tevoorschijn te krijgen. Maar ik vond het altijd heel zwaar en het resultaat maar matig, dus hij belandde bij mij al gauw in de kast. Nu komen de platen weer te voorschijn want ze gaan prima door mijn embosapparaat 😀


Ik krijg toch zo'n zin in een heerlijk Italiaans schepijsje. Lekker citroenijs of yoghurt amarena... mmmm. Wat zijn jullie lievelingssmaken?

groetjes en houdoe, Petra

 

Reacties

  1. Wat een leuk vrolijk kaartje Petra
    Leuk zoals je achtergrond hebt gemaakt!
    Ja op z'n tijd een ijsje is lekker, ik hou ook van friszure ijsjes en een softijsje met een chocolaagje vind ik ook erg lekker
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart met grappige tekst!
    Achtergrond is prachtig.
    Als we onderweg ergens ijs eten neem ik citroen en meloen ijs, heerlijk!!
    Thuis is het advocaat ijs van Hertog favoriet, hhhhmmmm.
    Fijne dag, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaart heb je gemaakt.De achtergrond erg leuk . Grappige afbeelding. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46