Condoleance

Maar weer eens een aantal condoleancekaarten gemaakt. Onvoorstelbaar eigenlijk, hoe snel ik telkens weer door mijn voorraadje heen ben....
 

Met een stencil en inkt kleurde ik een ovaal. Daarna stempelde ik de bloem en kleurde die deels in met potloden. Tekst erbij gestempeld en hier en daar paar druppeltjes Nuvo.

Wat heb ik gebruikt:
Distress Ink: Tumbled Glass, Faded Jeans en Forest Moss
Stempel bloem: Simply Freesias van Beccy's Place
Stempel tekst: Anna Gretha Design
Potloden: Faber-Castell Polychromos 
Nuvo Crystal Drops: Aquatic Mist
 

Ik heb eerst alle achtergronden met inkt gekleurd. Om een mooi ovaal te krijgen, gebruikte ik een nieuw stencil van Te Gek!  Dit is een sjabloon met ovalen van diverse afmetingen. 
 
 
 
Wat heb ik gebruikt:
Distress Ink: Hickory Smoke, Stormy Sky en Fossilized Amber
Stempelinkt: Versafine Spanish Moss 
Stempel tekst: Marianne Design 
Nuvo Glitter Drops: White Blizzard
 
 
Wat heb ik gebruikt:
Distress Ink: Shaded Lilac,  Blueprint Sketch en Wilted Violet
Stempelinkt: Versafine Smokey Gray
Stempel tekst: Marianne Design 
Nuvo Crystal Drops: Purple Rain

Gewoonlijk kies ik al gauw voor grijs of gedekte tinten voor een condoleance kaart. Ik ben met deze kleurenkeus al flink uit mijn comfortzone gestapt. Hebben jullie een voorkeur voor een bepaalde kleur als je dit soort kaarten maakt?

Groetjes en houdoe, Petra 






 
 
 




 

Reacties

  1. wat een prachtige kaarten, inderdaad TE vaak moet je er naar grijpen.
    Hier worden ook vaak bruin tinten/grijs tinten gebruikt, vind het altijd zo moeilijk.
    Terwijl ik zelf deze gemaakte kaartjes erg mooi vind.
    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi Petra! Afhankelijk van hoe je de kaart opmaakt (tafereeltje), kies ik de kleur. Felle kleuren kies is in het algemeen niet, alhoewel ik wel condoleancekaarten maak waarbij ik een zonsondergang suggereer, dan zijn de kleuren wel wat feller geel/rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie serie kaarten. En ja, ik verval ook vaak in de grijstinten. Ga jouw combinaties zeker bewaren en eens gebruiken.
    Grtz Janette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten Petra! Nu maar hopen dat je niet te snel door deze stapel heen hoeft. Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi deze condoleancekaarten, Petra!
    Ik vind het best moeilijk om de juiste kleuren te kiezen voor zulke kaarten , zeker als je de mensen niet zo goed kent, maar ach uit ervaring weet ik wel dat post altijd wordt gewaardeerd in zo'n situatie!
    Maar ik ga jouw kleurencombies echt gebruiken, bedankt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie, stijlvolle kaarten in prachtige kleuren!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful cards, love how you coloured the images.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie kaarten voor de gelegenheid Petra. Mooi dat ovaal met bloem in corresponderende kleuren. Mooie combinaties maakte je. Ik kies ook altijd voor soberheid bij condoleance kaarten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie kaartjes weer!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooie kaarten maakte je. Die bloemen er zo op zijn prachtig. Ik heb geen vorkeur, maak wat me invalt op dat moment...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel mooie kaart. En Supermooi ingekleurd.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kaart Petra.
    Vind die achtergrond ook waanzinnig hoe je die gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie stijlvolle condoleance kaarten. Alle die achtegrondenerg mooi. Ik vind dit soort kasrten met stempels altijd heel mooi. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaarten heb je gemaakt Petra. Idd meestal in de standaard kleuren, maar ligt vaak aan de afbeelding, ik vind kleuren juist erg mooi.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46