Blooming

Tijdens de Knotsgekke Kaarten Dagen in Den Bosch kon je bij mij een workshop volgen met de Te Gekke Krijtjes en een silhouetstempel van een bloem. Afgelopen week ben ik bezig geweest met een variant op deze kaart en heb hiervan een tutorial gemaakt.


Met de Te Gekke Krijtjes kleur ik het liefst op een correspondentiekaartje van de Hema. Je brengt een heel klein beetje reukloze terpentine aan op een tissue. Goed afwrijven zodat je niet te nat werkt. Hiermee neem je kleur op van een Te Gek Krijtje door met de tissue over het krijtje te wrijven. Vervolgens wrijf je dit met draaiende bewegingen uit op je papier.


Een cirkel heb ik tijdelijk als masker op mijn kaartje geplakt. Rondom de cirkel gekleurd met het geelgroene krijtje uit de Te Gekke Kleuren doos. Daar omheen een grotere cirkel met lichtgroen, ook uit de Te Gekke Kleuren doos.


De hoeken van het kaartje zijn gekleurd met groen uit de basis doos. Hierna kan de rode cirkel eraf.


Daarna heb ik een stencil van Pronty over het kaartje gelegd. Kleur opgenomen van een olijf krijtje uit de pastel doos en met de tissue door de openingen van het sjabloon gewreven. Je tissue gaat nu helemaal kapot, maar dat is niet erg. Je kunt er nog steeds mee werken, je hoeft geen nieuwe te pakken.


Tot slot met de tissue kleur opgenomen van het donkergroene krijtje uit de pastel doos en hiermee de randen rondom het kaartje gekleurd.


Met Minabella kleurpotloden heb ik wat schaduwdetails aangebracht op de bladeren.


Met Peeled Paint (Distress Ink) en Rocket Red (Brilliance) de bloemen gestempeld. Deze bloemen komen uit de stempellap Blooming STAMPKJ01.


Ook de bloemen heb ik wat extra accenten gegeven met de Minabella kleurpotloden.


Met versamark en wit embossingpoeder de tekst op een rood strookje gestempeld.

 

Het kaartje op rood karton gemat en op een witte kaart geplakt. Paar rode hobbydotstickertjes in een hoekje bovenaan en klaar is mijn kaartje.

Het leuke van de Te Gekke Krijtjes is dat het heel snel en makkelijk werkt. Je hebt in een mum van tijd een achtergrondje gekleurd, stempeltje erop en voila! Ik heb nog meer ideetjes in mijn hoofd met deze leuke stempellap, dus... wordt vervolgd !

groetjes en houdoe, Petra

Challenges:
Challenge #157 Use red + 1 other color - simply create too
Challenge #156 Anything Goes - let's create challenges
Challenge #450 Create your own background - tuesday throwdown



Reacties

  1. Wat mooi Petra! EN dank je voor de mini workshop! De twee dozen die ik hier heb liggen , liggen al veel te lang ongebruikt. Wordt tijd dat ik er weer wat mee ga doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk gedaan Petra, prachtig kaartje geworden! Fijn weekeind, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Mooi kleur gebruik.
    Ik vind dit altijd hele leuke tutorials om te doen. Bedankt voor de goede uitleg. Ik ga het ook proberen.
    Ben ook zeer benieuwd naar je volgende kaart.
    Fijn weekend, lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Petra
    Wat een mooi fris kaartje, krijg er voorjaarsgevoel van!
    Bedankt voor de duidelijke uitleg, heel mooi het contrast van rood en groen, mooi zijn de gebruikte stempels!
    Fijn weekend!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke vrolijke kaart Petra
    Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful!! Thank you for joining us at Simply Create Too Challenge this time and good luck :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46