Zeemeermin

Vandaag was er eigenlijk een Te Gekke Workshopdag gepland. Maar door alle ontwikkelingen rondom het coronavirus konden we deze dag helaas niet door laten gaan. Dus heb ik nu zomaar een hele vrije dag tot mijn beschikking.
Vorige week waren er ook twee dagen gepland, die dus niet doorgingen. Toen heb ik mijn dag maar eens nuttig besteed aan mijn hobbytafel 😀, met onderstaande als resultaat:
 
 
De basis van deze kaart is een wit correspondentiekaartje. Eerst heb ik alle figuren in zwart gestempeld en daarna geëmbost met clear embossingpoeder. Vervolgens met Te Gekke Krijtjes en het stencil zonnestralen de achtergrond gekleurd. Omdat het zwart "gevangen" is onder het clear embossingpoeder, blijft het ook echt diepzwart als je er daarna met Te Gekke Krijtjes overheen gaat.

Ik maakte er een schudkaartje van. Plaatste er een kader omheen waar ik hier en daar nog wat waterbubbels op stempelde. Deze gaf ik met glitterlijm een mooi laagje.

Wat heb ik gebruikt:
Stempel zeemeermin, vissen, waterplanten: Silhouette Ocean van Marianne Design 
Stempel waterbubbels: CREAlies
Stencil zonnestralen: van Te Gek!
Stencil waterbubbels: Wavy Stripes van DutchDoobadoo 
Witte stempelinkt:Hero Arts Unicorn
 
 

Bij deze variant kleurde ik het witte correspondentiekaartje lichtblauw. Daarna legde ik er een maskerovaal uit het nieuwe ovaalsjabloon van Te Gek! op. Hier overheen legde ik het stencil Water en kleurde tussen de openingen met middenblauw en paars.
 
Wat heb ik gebruikt:
Stempel zeemeermin, vissen, waterplanten: Silhouette Ocean van Marianne Design 
Stempel waterbubbels: CREAlies
Stencil Water: van CraftEmotions
Stencil Ovaal: van Te Gek!
Memento Grape Jelly


Bij mijn laatste kaart kleurde ik eerst een cirkel met de krijtjes en stempelde er later de zeemeermin, waterplanten en visjes bij. Op een strookje vellum stempelde ik met paars embospoeder een tekst. Een paar glittersteentjes erbij en dan kan dit kaartje in mijn bakje met kaarten voor Kanjerpost. Via het blog van Martha maakte ik kennis met deze organisatie en ik vind het zo'n leuk initiatief dat ik besloten heb om er ook aan mee te doen. Wil je meer info over Kanjerpost? Kijk dan eens hier.

Wat heb ik gebruikt: 
Stempel tekst: Noor!Design
Embossingpoeder: Dusty Concord van Tim Holtz
Stencil cirkels: van Te Gek!
 
Vandaag wordt het weer een regenachtige dag. Een perfecte dag om weer wat te gaan freubelen. Er zijn een hoop nieuwe stempels binnengekomen bij Te Gek!, dus ik ga me niet vervelen. 
 
groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Wat een gave onderwaterkaarten! Heel mooi gedaan! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaarten heb je gemaakt Petra!
    Zo knap al die laagjes met de stencils!
    Heerlijk lekker knutseltijd!
    Fijn dat je ook aan kanjerpost mee doet!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een ontzettend gave kaarten heb je gemaakt!
    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie en prachtige kaarten Petra super gaaf gedaan
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn dat weer schitterende kaartjes Petra.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46