Kleurenkaartenteam oktober 2020

Weet je dat het vandaag al weer de laatste woensdag van de maand oktober is? Dat betekent: tijd voor het Kleurenkaartenteam. Deze maand is de uitdaging: gebruik alleen turquoise en goud.

Een wit kaartje emboste ik met een stencil en gaf de verhoogde delen een héél licht glanslaagje met een goud Te Gek Krijtje. Uit een strookje goudkarton stanste ik het randje onderaan de kaart. De stempel kleurde ik in met potloden.

Stempel: Breathe in breathe out van Create A Smile
Gestempeld met: Versafine Deep Lagoon 
Ingekleurd met: Faber-Castell Polychromos 
Stans randje: Love2Craft 
Stencil: Bubbles van DutchDoobadoo 
 

Op een wit correspondentiekaartje stempelde ik een mooie bloem van Penny Black. De achtergrond kleurde ik met een stencil en Te Gekke Krijtjes. Met goud embossingpoeder stempelde ik stipjes op de uiteinden van de bloem. En dan nog twee gouden hoekstickertjes (gevonden in de oude wie wat bewaart heeft wat doos).

Stempel: Penny Black
Achtergrond: Te Gekke Krijtjes aqua, donkergroen en donkeraqua 
Embossingpoeder: Wow! Metallic Gold Rich

Dit onderwatertafereel maakte ik met inkt en stempels. De kleine takjes vooraan zijn stansjes. De vissen zijn stickers. Ik kleurde ze eerst met een blauwe en groene Identypen en liet ze goed drogen. Daarna knipte ik ze uit en mochten ze in mijn aquarium zwemmen.


Water: Distress Ink Broken China, Salty Ocean en Evergreen Bough 
Planten: Distress Ink Lucky Clover en Mowed Lawn
Stencil planten: Ocean Planten van CraftEmotions 
Waterbubbels: gestempeld met Hero Arts Unicorn en stencil Wavy Stripes van DutchDoobadoo
Stans takjes: Joy!Crafts

Kleurenkaartenteam

Op Martina's blog vind je een lijst met alle deelnemers. Ga eens kijken, zo leuk om te zien hoe iedereen een hele andere uitwerking heeft met deze twee kleuren. Doe je volgende maand ook gezellig mee? Er valt niets te winnen behalve een hoop bezoekers aan je blog en een héle hoop inspiratie 😁

groetjes en houdoe, Petra





Reacties

  1. prachtige reeks kaarten voor het KKT, ondanks mijn grote voorliefde voor maritieme kaartjes ben ik GEK op je eerste 2 kaartjes, supermooi Petra!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kleurcombinatie komt op jouw kaarten heel mooi uit. Wat een prachtige kaarten!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wooow wat ben jij lekker creatief bezig geweest met deze 2 KKT kleurtjes Petra...je kan wel zien dat je helemaal in je element was hiermee...mijn voorkeur gaat uit naar het bovenste kaartje zo mooi die tak ingekleurd...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb jij goed uitgpakt!!
    Drie schitterende kaartjes.
    liefs Annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaarten maakte je weer, Petra! Zo mooi hoe jij met kleuren speelt! En die stickers in de wie-wat-bewaart-die-heeft-wat-doos...ik denk dat ik die ook nog heb. Goeie tip voor volgende maand :-)
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende serie Petra!
    Ja ik heb ze ook nog van die stickervellen....wat en goed idee om ze op deze manier te gebruiken!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt in KKT kleuren. Hoewel ik ze alledrie heel mooi vind ben ik helemaal weg van het eerst kaartje. Zo mooi gekleurd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit zijn wel hele mooie kaartjes Petra!! Vooral die eerste is een topper.
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo je bent goed bezig geweest vind je kaarten schitterend!!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie serie kaartjes in de KKT kleuren Petra.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaarten, Petra!
    Ik vind de kleurencombie echt prachtig!
    Leuk zoals je de stickers hebt verwerkt!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kaartjes heb je met deze kleuren gemaakt. De eerste is mijn favorietje ! Maar de andere mogen er ook zijn hoor. De kaart met de stempel van Penny Black, ik noem ze mijn pluizebloem , is heel mooi met de gouden dopjes.
    Groetjes en hou het gezond. Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo nu ga ik eerst de stickervellen klaar leggen, zelfs de visjes heb ik nog :-)
    Prachtige kaarten Petra, heb al weer veel inspiratie opgedaan, leuk om zo verschillende soorten kaartjes te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je weer een mooie kaarten gemaakt! Heel creatief en zo leuk verschillend! Leuk idee met die vissen! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, wat ben jij goed bezig geweest, Petra. Wat een mooie bloemenstempels heb je ingekleurd op je prachtige kaarten. En wat een gaaf idee om die vissenstickers te kleuren. Leuk gedaan!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldige serie !
    Mooi effect !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige kaart Petra! Mooi gekleurd en mooie achtergrond in de KKT-kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar liefst 3 kaarten met de gevraagde kleuren. Goed bezig!
    De eerste springt er voor mij echt uit. Prachtig met die bloem.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Petra,

    Wat een leuke kaarten maakte je. Ik vind de vissenkaart super creatief gevonden... De eerste is echt mooi, zo fijn ingekleurd en de middenste is ook heel feestelijk... Topreeks!

    Hou je veilig en blijf gezond!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wauw, deze s wel heel erg mooi geworden ! geslaagd kaartje heb je gemaakt,
    fijn dat je er deze maand weer bij bent,
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke kaartjes, ik vind de eerste het allermooist. Knap werk.
    Bedankt voor je reactie op mijn Blog en hou je gezond
    Groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo.... jij maakt meteen en hele serie in de gevraagde kleuren. De eerste vind k het allermooist. De andere zijn ook mooi en leuk hoe je dat met die vissen hebt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb al veel gezien van het KKT, maar jij bent echt heel goed bezig geweest, wat een mooie kaartjes, dat levert weer heel veel inspiratie op..groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wow prachtige kaarten en kleuren Petra

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je eerste kaart is absoluut mijn favoriet, die is echt prachtig!
    Tof idee van die stickers, geeft een tof effect.
    Sorry voor mijn late reactie, maar afgelopen dagen waren zo hectisch, maar nu met de Lockdown is er verplichte rust.
    Fijn weekend! Hou het veilig en gezond. X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46