Condoleance met een herfstblad

Onlangs heb ik heerlijk gewandeld in het bos om op zoek te gaan naar grote bladeren. Thuis heb ik ze tussen 2 vellen keukenpapier en onder een zware stapel boeken gelegd. Een paar dagen later waren ze goed droog en plat.

 
Het is heel leuk om de bladeren met de Te Gekke Krijtjes over te trekken. Ik leg ze daarvoor met de nerven naar boven onder wit papier van maximaal 180 gram.

Met één hand houd ik het papier en het blad goed vast en met de andere hand strijk ik met de platte kant van een krijtje over het papier. Het is het mooist als je minstens drie kleuren gebruikt.
 
 
Bij deze kaart ben ik begonnen met lichtgroen, daarna grijs en tot slot hier en daar een héél klein beetje zwart. Na het krijten haal je het blad weg. Je bevochtigt een tissue met een klein beetje reukloze terpentine of Zest-it, wrijft dit goed af aan een stapeltje afvalpapier en maakt daarna met de tissue ronddraaiende bewegingen over je papier. De kleuren smelten op deze manier mooi samen.


De teksten op alle kaarten zijn van Noor!Design. Hier en daar heb ik een paar Nuvo Crystal Drops geplaatst.

Op deze manier kun je van alles overtrekken, te denken valt aan muntstukken (bij een verjaardag waar je geld geeft als cadeau), sleutels (bij een verhuiskaart)... de mogelijkheden zijn eindeloos. Hebben jullie nog een leuk idee wat ik eens over kan trekken?

Als jullie deze techniek ook eens uitproberen, wil je dan je kaartje op de Facebookpagina van Te Gek! plaatsen? Dat vinden Inge en ik erg leuk ! En wellicht breng je hiermee andere creatievelingen op een idee.

groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Wat een supertof idee met een prachtig resultaat.
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zijn ze mooi heel goed gelukt de nerven zie je heel goed Petra
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf idee! En zo leuk dat je gewoon allerlei materialen hiervoor kunt gebruiken.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, Petra! Helaas ben ik niet op Facebook, dus geen voorbeelden van mij daar!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In het begin dat ik de krijtjes had heb ik deze techniek eens geprobeerd, maar ik zet het nog eens op mijn to do-lijstje. Bedankt voor de tip!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gedaan Petra!
    Die krijtjes lenen zich voor veel doeleinden!
    Je kaartjes zijn stijlvol en mooi geworden!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja inderdaad, dat heb ik ook eens gedaan met een onderzetter. Maar dit is prachtig voor een condoleancekaart. Dat ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaarten heb je ervan gemaakt Petra. echt heel mooi
    Groetjes Sietie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi effect met die bladeren, heel gaaf gedaan!

    Liefs, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46