Olijk rendier in de nacht

Vandaag ben ik er weer met een kaartje met dit olijke rendier. Deze keer loopt hij 's nachts rond in het bos. Hij is op zoek naar een geschikte kerstboom om al die ballen en cadeautjes die aan zijn gewei bungelen, in te hangen.
 
 
Uit maskertape knipte ik een cirkel, deze plakte ik op mijn witte kaart. Hier omheen kleurde ik met Te Gekke Krijtjes de lucht blauw en zwart. Na het weghalen van mijn maanmasker, bracht ik nog wat blauw en grijs aan op de maan, de linkerkant liet ik wit. Ik stempelde een paar kleine bomen op de achtergrond en een grotere boom rechts vooraan. 

Met blauwe potloden tekende ik een paar "strepen" in de lucht en langs de maan. Met een wit potlood kleurde ik op de grond een "maanschijnsel". Ik gebruikte grijs om wat schaduw van de bomen te kleuren. Met een witte gelpen wat sterretjes in de heelal getekend.

 
De stempelafdruk van het rendier kleurde ik in met potloden.
 
Wat heb ik gebruikt:
stempel rendier Impronte d'Autore/Te Gek!, Te Gekke Krijtjes, Minabella potloden, maskingtape, witte gelpen, stempel kleine bomen Marianne Design, stempel grote boom Gummiapan
 

Donderdag val ik je nóg een keer lastig met een kaartje met deze eland. Dan wordt het een langwerpig kaartje, tot dan misschien.

groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Prachtige kaart Petra, heel leuk het maffe rendier! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha daar is tie weer, echt leuk gedaan Petra!
    De lucht en de weerspiegeling in het water, mooi gemaakt!
    En de eland eeer leuk ingekleurd!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldige achtergrond en een super gaaf kaartje Petra
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige achtergrond heb je gemaakt! Leuk met die grappige eland erop!

    Liefs, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Petra, ik ben zo blij met je mooie voorbeelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi !!!
    Die achtergrond heb je enorm knap gemaakt.
    Bedankt voor de uitleg, die wil ik ook wel eens proberen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeeel mooi deze kerstkaart Petra, zo een mooie winterse achtergrond en daar een super mooi ingekleurde Rudolph op..
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46