Te Gekke Workshopdag

Gisteren was er weer een Te Gekke Workshop ochtend/middag in Hardinxveld. Deze keer was het thema Kerst. De dames én één heer, gingen bij mij aan de workshoptafel aan de slag om dit kaartje te maken:


Kon je gisteren helaas niet bij deze Te Gek gezellige dag zijn en ben je wel benieuwd hoe we dit kaartje maakten? Hier volgt een korte beschrijving:

De basis is een wit vierkant correspondentiekaartje. Uit maskertape heb ik een cirkel geknipt en op het kaartje geplakt. Van een lange strook maskertape een glooiende helling geknipt en onder de cirkel geplakt. Met een tissue en Zest--it pencilblend kleur opgenomen van Te Gekke Krijtjes en hiermee de lucht gekleurd. Hiervoor gebruikte ik licht- en donkerblauw, paars en zwart.


Daarna een strookje van de tape gescheurd en dit onder de sneeuwhellingen geplakt. Met de tissue kleur opgenomen van een blauw metallic krijtje en voorzichtig langs de gescheurde rand gekleurd. Dit een aantal keer herhaald.

Een paar bomen gestempeld met een soort pluimbloempje van de stempellap Wildflowers van HobbyART. De pinguin op een reststukje papier gestempeld, ingekleurd met Minabella potloden, uitgeknipt en verhoogd op het kaartje geplakt.



De kaart verder afgewerkt: alle maskertape verwijderd, met een gelpen witte sneeuwvlokjes getekend, wat glitterlijm over de maan en hier en daar over de sneeuw en een rood/wit touwtje langs de vouwrand van de kaart gebonden. Met een pons 2 kleine hulstblaadjes gemaakt en deze gekleurd met het olijfkleurige krijtje en die in een hoekje van het kaartje geplakt.

Vind je het leuk om óók eens een keer een Te Gek gezellige Workshopdag bij te wonen? Geef je dan >hier< op voor de nieuwsbrief van Te Gek! Zodra er nieuwe data bekend zijn, word je als eerste op de hoogte gesteld.


groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Heel erg leuk kaartje Petra met een super schattige pinguin! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toffe kaart weer Peet. Jij blijft toch wel de queen van de te gekke krijtjes. Het is een prachtig geheel en leuk gedaan van de pluimpjes kerstbomen te maken.

    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh vergeet ik nog te vragen ben jij zaterdag in Rijswijk bij de te gek stand. Ik ga zaterdag met moeders en mijn meiden naar de beurs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Petra
    Ha wat een leukerd!
    Ik had graag mee aan willen schuiven , maar was helaas verhindert, ik ben inmiddels geabonneerd op de nieuwsbrief, hopelijk kan ik de volgende keer wel!
    Fijn weekend verder
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kaartje Petra. Bedankt voor de beschrijving hoe je die hebt gemaakt.
    Groetjes,
    Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke vrolijke Kerstkaart!
    Prachtige achtergrond.
    Bedankt voor beschrijving en inspiratie!
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk kaartje! Ik zag de mail en wilde me meteen aanmelden ;) Maar had al iets anders op de planning... volgende keer maar weer!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je maakte een heel mooi winters landschap voor die leuke vrolijke pinguïn Petra , het lijkt wel een schilderijtje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk kaartje en dank je wel voor de duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi Petra! Die achtergrond is te gek!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46