Tatoeages 3 van 3

En dan vandaag mijn 3e kaartje met het knipvel "Tatoeages" van Yvonne Creations:


Het 3D-plaatje op een geëmbosd hart geplakt...,
links een geëmbosd strookje...,
rondom met een rode fijnschrijver een stiklijntje getekend...,
paar hobbydotstickertjes...
meer is het eigenlijk niet ! 


Het hart heb ik eerst met een stans van Nellie Snellen uitgesneden.
Daarna heb ik hem met het rondjes/raster sjabloon van Te Gek! door de embosmachine gehaald.
Ik heb een Double Do en dan werkt het zo:
blauwe plaat onderop, daarop zwart embosmatje, papier, sjabloon en bovenop de blauwe plaat.


Na het embossen laat ik het sjabloon op het papier liggen.
Doordat sommige delen verhoogd zijn verschuift het sjabloon niet zo snel.
Met 2 rode Te Gekke Krijtjes heb ik de geëmbosde delen door de openingen van het sjabloon gekleurd.
Om een mooie rode kleur te krijgen gebruik ik vaak 2 kleuren.
Als eerste het rode krijtje uit de basis doos en daar bovenop een 2e laag met het rode krijtje uit de pastel doos.


De hartstans op rood papier gelegd en de omtrek nagetrokken met potlood.
Vervolgens uitgeknipt. Nu is hij iets groter dan mijn gestanste hart.
Het geëmbosde en gekleurde hart op dit rode hart geplakt.


Een strookje rood papier heb ik óók met het rondjes/raster sjabloon door de embosmachine gehaald.
Zo komt er een mooi reliëf op het strookje. 




Zo, ik heb weer een lekker voorraadje!

groetjes en houdoe, Petra


Reacties

  1. Alle drie zijn ze heel leuk Petra!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is altijd wel handig, om wat kaartjes op voorraad te hebben.
    Je hebt er een hele leuke serie van gemaakt. Kei leuk hoe je het reliëf erin hebt gemaakt. Ze hebben ook wel wat stoers, dat komt denk ik door de tatoeage images.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Petra,
    wat een mooie serie kaartjes heb je weer gemaakt,
    en dat sjabloon te gebruiken als embossen is ook een goed idee!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46