Roos

Hartelijk welkom voor mijn nieuwe volger: Crea Jackie. Wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Hopelijk kunnen we veel inspiratie bij elkaar opdoen!

Bij Lift Challenge kwam ik onderstaand kaartje tegen:

de uitdaging die hierbij hoort is:
Maak een kaart in een ander model dan standaard, invulling is verder vrij, maar er moet ook stempelwerk op zitten. Geen opgebouwde laagjes!

Het is de bedoeling dat je deze kaart gaat "liften", dat wil zeggen: namaken, maar er wel je eigen draai aan geven.


Ik heb met een mal eerst een mooie kaartvorm uitgestanst. Daarna heb ik de roos erop gestempeld. Ik wilde de details van de roos echt mooi zwart hebben, dus de stempel met embossingpoeder bewerkt. Nu kunnen de lijntjes niet gaan vervagen als ik er overheen kleur.

Met Versamark en clear embossingpoeder een paar swirls in de linker- en rechter onderhoeken gestempeld. Daarna met roze Te Gekke Krijtjes de kaart gekleurd. Door de clear embossingpoeder blijft de swirl mooi doorzichtig.


Toen wilde ik de roos in gaan kleuren en stuitte ik op een probleem... Door het gebruik van de embossingpoeder "ligt" de stempel nu echt op het papier. Je kunt hem voelen als je met je vinger over het papier wrijft. Het wordt nu echter wel heel moeilijk om tussen de gedetailleerde lijntjes te kleuren, zeg maar gerust: ik kom er met m'n allerscherpste potloodpunt gewoon niet tussen....
Uiteindelijk is het me gelukt, door flink met m'n doezelaar te wrijven, om er toch nog een mooi geheel van te maken. Maar één ding heb ik er van geleerd: dít is niet de meest makkelijke manier, volgende keer ff anders doen haha...!

Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik kan dat dan niet los laten hè...
Halve nacht lig ik aan m'n kaartje te denken en de volgende dag móet ik er dan toch weer even mee aan de gang.

Dus: opnieuw een kaartje gestanst.


Deze keer alleen met inkt gestempeld. De roos gemaskerd en met Te Gekke Krijtjes de achtergrond gekleurd. En daarna met goud embossingpoeder de swirl gestempeld.

Tenslotte de roos ingekleurd met potloden.

Kijk.... nu ben ik écht tevreden...!


Zie je hoe mooi het embossingpoeder glinstert...?


Wat heb ik gebruikt?

Stans CREAlies
Memento Espresso truffle
Memento Tuxedo black
Versamark
clear embossingpowder Ranger
gold-glitter embossingpowder Kippers
masking tape
Te Gekke Krijtjes pastelroze, lichtroze, roze,
goud, licht koper, donker koper
stempel swirl Noor!Design
stempel bloem Craft Emotions
Faber Castell polychromospotloden:
groen 168, 174
roze 125, 129, 142
geel 107, 109, 187, 188

  

De kaart met de roze roos is uiteindelijk ook wel mooi, maar de kaart met de gele roos is mijn echte favoriet...! Wow, wat vind ik 'm mooi geworden...

De gele roos stuur ik naar:
liftchallenge # 90 van Lift Challenge Blog

groetjes, Petra





Reacties

  1. Prachtige bloemen!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor het welkom heten :D
    De kaarten zijn allebei heel mooi, maar ook ik vind de gele nog iets mooier.
    Volgens mij is dat meestal zo dat de eerste kaart met een nieuwe techniek iets tegen valt en de volgende kaarten net weer iets beter zijn gelukt.

    Groetjes, Crea Jackie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2 schitterende kaartjes Petra...prachtig die roos en dan die schitterend gemaakt achtergrondjes erbij met een sierlijke swirl....een super mooi resultaat...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me voorstellen dat je over de tweede meer tevreden bent, die is ook het mooist. Maar de eerste mag er zeker ook zijn! Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan. Echt prachtig. Groetjes, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stoor me helemaal niet aan de eerste hoor. Vind beide kaarten erg mooi geworden. Leuk dat je zo duidelijk verteld hoe deze tot stand zijn gekomen.
    Fijn dat je met ons meedoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je mag trots zijn op het resultaat. Schitterend!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Petra, dat zijn leuke kaarten, heel mooi !
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze allebei onwijs mooi!
    Grtz Janette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaarten. leuk model en wat een prachtige rozen.

    Groetjes Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit zijn hele mooie kaarten, maar de tweede kaart heeft toch net dat beetje meer. Heel mooi dat goud embospoeder.
    Ik snap wel dat je daar een halve nacht over nadenkt. hihi herkenbaar dus.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46