Koetjes

Koeien zijn best nieuwsgierige beesten. Kom je langs het weiland fietsen dan draaien de meesten hun kop even in jouw richting. En dan kijken ze je met die mooie glanzende ogen aan. Helaas staan er niet veel koeien meer in het weiland, jammer hoor, ze moeten steeds vaker op stal blijven.
 
 
Dit kleine roodbonte koetje ziet er niet echt realistisch uit, maar het is toch wel een schatje om te zien vind je niet? Dit kaartje maakte ik als inspiratie voor de reminder van het Kleuren met Potloden Blog.

Hiervoor gebruikte ik de volgende kleuren:
 
Koe 132, 178, 187, 188, 233
Snuitje 132, 187, 199, 233
Hoeven 178, 199, 233
Achtergrond 136, 146, 165, 266, 267
 
De achtergrond voor het kaartje maakte ik met een stencil en inkt.



Deze digitale stempels en teksten zijn gesponsord door Lili Of The Valley.

Het is toch altijd weer een magisch moment vind ik, om zo'n kale stempelafdruk in te gaan kleuren en dan te transformeren naar zo'n gaaf koetje !


Gebruikte kleuren:

koe 146, 199, 231, 233, 271
Snuitje 132, 189, 199, 233
Hoeven 146, 233, 271, 283
Achtergrond 140, 146, 156, 158, 167, 170
 
digistempel koetjes Spring Farm Cows en tekst Beautiful Messages van Lili Of The Valley, kleurpotloden Faber-Castell Polychromos, stencil CRAFTsensations, Distress Ink (Salty Ocean, Blueprint Sketch, Twisted Citron en Mowed Lawn) en (Shaded Lilac, Wilted Violet, Spiced Marmelade en Rusty Hinge), stans Love2Craft

Als je meedoet met de challenge bij Kleuren met Potloden kun je ook zo'n gave stempel winnen. Kleur je deze maand mee? Hier vind je meer info en kun je je kaartje linken.


Onlangs was ik op een open dag bij een buffelboerderij. Daar waren ook kalfjes te zien en dan smelt je helemaal: met die glanzende ogen kijken ze je heel nieuwsgierig aan. Het zijn hele knuffelige beesten dus ze zoeken echt contact en willen gewoon geaaid worden. Aaaah... 
Sommige mensen zijn bang van koeien, omdat ze zo groot en log zijn. Wat vinden jullie van koeien?

groetjes en houdoe, Petra


Uitdaging #171 dieren - Kaartjes Inspiratie Challenges



Reacties

  1. prachtige gekleurd en kaarten Petra

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig stempeltje, heel mooi kaartje heb je gemaakt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaarten heb je van deze schattige koeien gemaakt. Prachtig ingekleurd ook.
    Wat je zegt, het is zonde dat de koeien tegenwoordig vaker in de stal staan, ze horen inderdaad in het weiland thuis. Ik vind het ook mooie beesten, al zou ik zelf niet zo dicht bij ze gaan staan en ze gaan aaien. Wel bij de kinderboerderij, maar dan sta ik veilig achter een hek. Whaaaa.....

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige kaart meg fit leuke koetje. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gave kaartje en die koetjes zijn inderdaad erg leuk, Niet realistisch, maar dan zijn zoveel stempels van dieren. Ik vind de zwart/witte het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke koetjes. Heel mooie kaarten en prachtig gekleurd!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah Petra wat een schattige koetjes!
    Nummer 2 heeft mijn hart gestolen
    Ik ben dol op koeien, elke dag tijdens mijn wandeling kom ik langs verschillende weilanden , in de ene wei staan vleeskoeien en inmiddels herkennen ze mij door mee te gaan lopen en loeien in de andere wei staan melkkoeien en ook zij lopen even met me mee, zo leuk!
    Je hebt leuke kaarten hemaskt!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn dit mooie lieve kaartjes.
    En die koetjes vind ik zo schattig.
    Ook weer prachtig ingekleurd.
    Groetjes,,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leukerd deze koe! En zo mooi ingekleurd ook! Ik vind zo ook leuk hoor die koeien, kom regelmatig bij een vriendin die is boerin, en als je de werf opkomt dan zie je sommige koeien al kijken..echt nieuwsgierig.
    Bedankt voor je deelname bij KIC
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaart Petra, en het kleurwerk ziet er weer mooi uit.
    Dankjewel voor het meedoen bij KIC.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de kaarten geweldig met die koetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46