Hoera, Inge is jarig !

♫ ♪ ♪ " Hiep hiep hoera! Lang zal ze leven ! " ♪ ♫

Vandaag is Inge van de Te Gekke Krijtjes jarig.


Dit kaartje heb ik voor haar gemaakt.

Op kraftpapier heb ik de digi Mouse and Hedgehog van
Sasayaki Glitter Digistamps geprint.


Als ik op kraftpapier kleur, begin ik altijd met een laagje wit.
Dan komen de kleuren beter tot hun recht.


Daarna heb ik met een lichtgroen potlood een laagje over het wit heen gekleurd.


Hier overheen met een middelgroen potlood ongeveer 2/3 van het kopje gekleurd.
Ik heb bedacht dat mijn lichtinval van links komt, dus ik houd het kopje links licht van kleur en meer naar rechts toe donkerder.


En als laatste met een donkergroen potlood het rechter 1/3 deel van het kopje gekleurd.


Hierna herhaal ik deze stappen, dus eerst het hele kopje met lichtgroen,
dan een gedeelte middelgroen en als laatste
het rechter gedeelte met donkergroen.


Zo heb ik dat ook met de blauwe kopjes gedaan.
Eerst een laagje wit, hier overheen lichtblauw...


het volgende gedeelte met middenblauw...


en het meest rechter deel met donkerblauw.


Deze keer heb ik de Te Gekke Minabella potloden gebruikt.
Na het inkleuren met een witte gelpen wat stipjes op de kopjes getekend.


Met een roest Te Gek Krijtje (uit de metallic doos) de randen van de kaart gekleurd.


Met wit empospoeder de tekst gefeliciteerd op vellum gestempeld.

De kleurpotloden, witte gelpen en de houten stempel zijn verkrijgbaar bij Te Gek!,
je vindt ze hier in de webshop.


groetjes en houdoe, Petra


Reacties

  1. Leuk hoe je het stap voor stap uitlegt. Leuke digi en mooie kaart.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende kaartet een allerliefste digi! Prachtig gekleurd, tof met de witte accentjes, vooral hoe je de stekels van de egel bewerkt hebt!
    Fijne dag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, wat een supermooie en lieve kaart ! top
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Petra, bedankt voor die mooie kaart in mijn lievelingskleur groen. Ik voel me echt jarig!!Een blogbericht speciaal voor mij. En dan die stap voor stap beschrijving. Wat een werk. Maar o zo leuk en leerzaam. Dank je. Liefs en knuf Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie digi !
    Prachtig gekleurd !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw prachtig !
    Ik steek van je blogpost weer heel veel van op, bedankt voor de goede uitleg met stap voor stap foto's.
    Schitterend gemaakt Petra.
    Zijn er al plannen voor beurzen met jou en de Te Gekke Krijtjes in België ?
    In februari is er een niet al te grote in Antwerpen en in september een grote in Mechelen.
    Ik hoop jou daar ooit eens te zien.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig leuk kaartje voor Inge! Mooi gekleurd en wat leuk dat je je werkwijze zo uitgebreid deelt!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Petra,
    wat een leukeerd en wat heb je de kleurtechniek goed en duidelijk uitgelegd,
    bedankt, daar zal de jarige Inge superblij mee zijn!!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht van kleurwerk! Mooie kaart

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46