Boom

Heb je ook wel eens dat je een dagje inspiratieloos bent?
Ik mag dan graag een beetje rondneuzen op Instagram.
Daar zijn prachtige natuurfoto's te vinden.
Ik zag een hele mooie bij yogi_ank en kreeg gelijk zin
om zoiets met de Te Gekke Krijtjes uit te gaan proberen.


Het is geen exacte kopie van de foto, maar dat hoeft ook niet.
Het bracht me bijvoorbeeld op het idee om een boom te gaan spiegelen.
En om hele zachte, waterige tinten te gebruiken.


Nu is die van mij iets blauwer geworden, dan de kleuren van de foto.
Maar dat vind ik niet zo erg.


Met Memento Espresso Truffle heb ik de boom en zijn spiegelbeeld gestempeld.
De boomstempel zat ooit eens in een verrassingszak, het merk weet ik helaas niet.


Met Memento Rich Cocoa heb ik het gras gestempeld.
Ik heb hiervoor duingras van de stempellap Coastal Walks van HobbyART gebruikt.


De achtergrond is gekleurd met Te Gekke Krijtjes:

blauw (uit de metallic doos)
grijs en oker (uit de pastel doos) 
donkerblauw (uit de Te Gekke Kleuren doos)
uniek bruin krijtje

Met Faber-Castell Polychroms potloden 177, 199 en 283 de graskant ingekleurd.


Waar halen jullie je inspiratie vandaan?

groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Wow, heel knap gedaan. Wat een prachtig gezicht! Ik haal soms ook wel mijn inspiratie van Pinterest vandaan maar ook bij de andere bloggers hoor.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooohh, dat is mooi!
    Wat indrukwekkend de spiegeling in het water.
    Pinterest, van de bloggers en de Dt kaarten van verschillende Challenges. Ook YouTube vind ik erg leuk.Daar haal ik mijn inspiratie vandaan en dan een eigen draai aangeven😊. Vintage vind ik het moeilijkst.
    Bedankt voor de uitleg!
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt je schitterend laten inspireren! Fantastisch mooi!
    Ik vertrek graag van een schets...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend gemaakt Petra.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart Petra! Je hebt er een mooi landschapje van gemaakt...heel mooi hoe je de achtergrond gemaakt hebt met de te gekke krijtjes..zit er ook over te denken om ze te gaan kopen. Ik haal mijn inspiratie overal vandaan ...zie soms iets en dan begint er al een ideetje te borrelen.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Petra. Weer een prachtige kaart van je. Super gedaan met het spiegelen, ik heb het ook wel eens gedaan. Ik dacht workshop bij Stempingback.
    En super dat je het ook met de krijtjes gedaan heb,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Petra
    Wat mooi deze boom met weerspiegeling,
    Ik denk dat we ons allemaal laten inspireren door elkaar, niks mis mee toch!
    Ik kijk ook vaak op internet voor inspiratie foto's of maak zelf foto's van de natuur
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar ik mijn inspiratie soms vandaan haal? Van jouw fantastische creaties! Super mooi!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Petra.
    Ik kwam deze tegen en zie van ruim 2 jaar terug Vind deze erg mooi maar heb geen idee hoe je de stempel gespiegeld hebt Keer je hem onderste boven dan komt links rechts te zitten Mag ik weten hoe ik dit moet doen, groetjes
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46