Kerstkaart op donderdag week 47

"Nou heb ik wel toegezegd dat ik zou poseren in mijn boxershort, maar...
ik vind het tóch wel een beetje spannend.
Ik verstop me even achter de kerstbal, om moed te verzamelen om tevoorschijn te komen."


stempel: Kerstman in boxershort - Impronte d'Autore / Te Gek!
ingekleurd met: Minabella potloden
tekststempel: Te Gek!
sjabloon: kerstbal - Te Gek!


Het sjabloon heb ik op een wit correspondentiekaartje geplakt.
Met een tissue en een beetje geurloze terpentine kleur opgepakt van de krijtjes en hiermee de kerstbal gekleurd.
Gebruikte kleuren: paars (metallicdoos), paars (basisdoos), donkerblauw (te gekke kleurendoos)


De kerstbal met de steropening die ook bij het sjabloon zit, in de opening van het sjabloon gelegd en gekleurd met het blauwe krijtje.


Om de kerstman op de juiste plek te stempelen gebruik ik deze stempelhulp.
Ik leg mijn acrylblok tegen de hoek van de L-vorm aan en stempel op het bijbehorende acrylplaatje (die ligt ook tegen de hoek aan).


Nu leg ik het acrylplaatje op de juiste plaats over mijn kaartje heen.
De L-vorm duw ik tegen de hoek van het acrylplaatje.


Het acrylplaatje haal ik weer weg terwijl ik met mijn ene hand de L-vorm vast houd.
Met mijn andere hand leg ik het acrylblok met de beïnkte stempel tegen de hoek aan en stempel op het kaartje.


En voila: precies waar ik hem hebben wil.


Kerstman ingekleurd met Minabella potloden.
Langs de randen van het kaartje een paar sterretjes aangebracht met het sterrengaatjesband.


Dit kaartje doet mee met:
Elke donderdag een kerstkaart bij 52 weeks to Christmas.


groetjes en houdoe, Petra

Reacties

  1. Jouw stempelhulpsysteem gebruik ik veel om mijn rubberen tekststempels te positioneren. Heel handig hé.
    Petra, wat doe je die kerstman toch aan om hem zo aaan ons te showen... op je superleuke kaart...
    Fijne donderdag
    Nancy DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, hij is weer geweldig, Petra. Ik snap wel dat de kerstman een beetje verlegen is, zo in zijn boxershort. Ik dacht eerst dat je de bal er overheen geplakt had, maar je hebt het met de maskeertechniek gedaan. Heel mooi!Dank voor de heldere uitleg!
    Groetjes en fijne dag
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een prachtige kaart, die kerstman in boxershort is zo grappig ! Supertof gedaan met die stempelhulp, bedankt voor de info ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Petra, super leuk! Ik krijg meteen een grote glimlach op mijn gezicht! ZO grappig hoe hij wat schuchter achter de kerstbal staat....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik snap wel dat hij verlegen is Petra...Al die dames die komen kijken. Mooi gemaakte kerstkaart en een duidelijke uitleg erbij, dank je wel.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal leuk deze"ondeugende"kerstman !

    groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een mooie kerstkaart en leuk gedaan met de kerstman! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super leuke kaart.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha alleen het verhaaltje is al leuk!
    Het is weer zo mooi gedaan!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Petra,
    Haha ik vind het zo leuk dit kerstmannetje in boxershort en zeker nu je hem half hebt doen verstoppen achter de kerstbal, ik hou van jou humor! Leuk en grappig kaartje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kaart, alleen al je verhaaltje erbij is al zo leuk. Ook heel tof dat je de hele uitleg erbij hebt gedaan.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig kaartje heb je genaakt! Super gedaan!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke kerstkaart Petra...en zo grappig hoe jij dat brengt...ook bedankt voor de duidelijke uitleg ervan hoe je het allemaal heb gemaakt...

    groetjes
    Rosina
    DT52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super leuke kaart Petra!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele leuke kaart Petra.
    Bbbrrr, de kerstman zal het wel koud hebben in zijn boxershort.

    Groetjes,
    Yvonne DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een vrolijke kaart ! Super mooi ingekleurd.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een grappige kaart ! heel erg leuk gemaakt
    fijn dat je (weer) meedoet deze week !
    grtjs,martina DT 52 WTC
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46