Kleurenkaart Te Gekke Krijtjes

Het komt regelmatig voor dat iemand aan mij vraagt:
"Welk krijtje heb je gebruikt?"
"In welke doos zit die kleur?"
Daarom probeer ik tegenwoordig, bij de kaarten die ik hier op mijn blog plaats, de kleuren te vermelden.
Dat bracht me op het idee om mijn eigen Te Gekke Krijtjes kleurenkaart te maken.



Ik bewaar mijn krijtjes in die handige bewaardozen van Te Gek!
Daarbij heb ik ze op kleur gesorteerd, want dat vind ik zelf makkelijk werken.
De dozen heb ik gefotografeerd en op de kleurenkaart heb ik ze een nummer gegeven.


Op de kleurenkaart kan ik per doos heel snel het nummer zien, de kleurnaam en in welke doos het krijtje zit.
De B is de Basisdoos, P staat voor Pastel, M is Metallic en TGK is de Te Gekke Kleurendoos.
Met een punt van een krijtje heb ik het vakje van de desbetreffende kleur gekleurd.

Onderaan de kaart staan foto's van de originele dozen.


Omdat ik mijn krijtjes altijd op hetzelfde plekje weer opberg, werkt het als een trein.
Ik heb nu supersnel de kleur gevonden én kan direkt zien uit welke doos hij komt!

groetjes en houdoe, Petra






Reacties

  1. Das handig .de mijne zitten in opberg lade .

    Liefs cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HANDIG!!! Ik wil ook dat ze persé in dezelfde doos terug gaan.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Petra
    Slim bedacht, ik werk ook altijd met een kleurenkaart
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46